Przychody wzrosły do 353 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. rdr. Marża brutto wzrosła o 24 proc. rdr. do 140 mln zł. Z kolei EBITDA zwiększyła się o 230 proc. rdr. i osiągnęła poziom 10 mln zł.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju. Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, że efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Zobacz również
W I kw. 2025 r. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 22,2 proc. r.d.r., przewyższając wynik za cały 2024 rok i zbliżając się do bardzo mocnego sprzedażowo IV kw. 2024 r. Dzięki dynamicznym wzrostom Answear.com umacnia swoją pozycję jako najszybciej rosnąca spółka fashion e-commerce w Europie.
W I kw. 2025 r. rentowność spółki również istotnie się poprawiła. W wyniku racjonalizacji wydatków marketingowych, które – po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju. W kolejnych okresach Answear.com planuje utrzymać dyscyplinę kosztową w obszarze marketingu. W zakresie kosztów spadł również wskaźnik kosztów logistycznych – z 14,0 proc. do 13,3 proc. – mimo wzrostu minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia. Jest to efekt strategii premiumizacji oferty, zwiększenia średniej wartości zamówienia przy jednoczesnym ograniczeniu liczby sztuk w koszyku, co korzystnie wpływa na koszty operacyjne. W wyniku tych działań EBITDA Answear.com wzrosła ponad 3-krotnie do 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., notując wzrost o 0,8 p.p. r.d.r.
– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.
Komputronik uruchamia konfigurator AI produktów smart home
Zdjęcie główne: Depositphotos
Słuchaj podcastu NowyMarketing