…dzięki temu oba te kanały mogą się doskonale uzupełniać. Freeletics stawia przede wszystkim na skuteczny onboarding nowych użytkowników oraz zapewnianie wsparcia w trakcie wykonywanych przez nich treningów. Newslettery, stworzone przy użyciu szablonów dostępnych w optivo® broadmail, wysyłane są w siedmiu językach. Współpraca rozpoczęła się bardzo owocnie, o czym świadczą wskaźniki otwarć na poziomie nawet 133%.
Freeletics pomaga ludziom na całym świecie utrzymać sprawność fizyczną. Ponad 12 milionów zarejestrowanych użytkowników zaufało wspomnianej aplikacji, a codziennie dołącza do nich 12 tysięcy nowych osób. Freeletics nieustannie wspiera ich i motywuje przy użyciu dostosowanych do indywidualnych potrzeb, doskonale wpisujących się w emocje użytkownika w każdym momencie cyklu życia klienta e-maili. Wysoce spersonalizowana komunikacja oparta jest na interakcji użytkownika z aplikacją.
Zobacz również
Wsparcie user experience
Freeletics wdraża platformę omnichannel optivo® broadmail, aby skutecznie połączyć aplikację oraz e-mail marketing. Dzięki temu twórcy aplikacji mogą w prosty sposób zautomatyzować proces wysyłki i jednocześnie – krok po kroku – wspierać budowanie pozytywnego user experience. Komunikacja e-mailowa zaczyna się od onboardingu nowych użytkowników, a następnie, w kolejnych krokach, aktywizuje ich do regularnych ćwiczeń. Osoby, które ściągnęły aplikację oraz są w trakcie treningów, otrzymują codzienną porcję motywujących komunikatów. Do osób nieaktywnych wysyłane są natomiast kampanie reaktywacyjne. Sukces warunkuje w tym przypadku płynne połączenie komunikacji e-mail marketingowej i aplikacji. Możliwe jest to dzięki doskonale zoptymalizowanym oraz zaprojektowanym pod urządzenia mobilne szablonom newsletterów. Dodatkowo, Freeletics wysyła komunikację we wszystkich siedmiu językach dostępnych w aplikacji mobilnej: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, portugalskim oraz tureckim.
Dynamiczny onboarding w ciągu pierwszych 30 dni
Freeletics, jako startup, kładzie szczególny nacisk na onboarding, który następuje od razu po ściągnięciu aplikacji. Dzięki dedykowanej e-mailowej komunikacji powitalnej, w ciągu pierwszych 30 dni, nowi użytkownicy wciągani są w styl życia promowany przez Freeletics. Twórcy aplikacji chcą bowiem, by użytkownik był w dobrej formie, nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. W trakcie rejestracji użytkownicy podają szczegółowe informacje, takie jak poziom aktywności fizycznej czy płeć. Informacje te wykorzystywane są do ustalenia indywidualnych planów treningowych. Są również istotne przy personalizowaniu komunikacji e-mailowej i przygotowywaniu ofert Premium. Wszystko jest zaprojektowane w taki sposób, aby użytkownik chciał wracać do aplikacji i chętnie z niej korzystał. Filozofia, która przyświeca Freeletics oraz wartości marki, komunikowana jest również poprzez e-mail. W zależności od poziomu aktywności użytkownika, wskaźnik otwieralności na etapie onboardingu dla pierwszego ukończonego treningu wynosi nawet 133%.
Treści szyte na miarę w cyklu życia klienta
W sytuacji, w której relacje z użytkownikiem są już ugruntowane, Freeletics korzysta również z content marketingu. Przesyła więc swoim odbiorcom dodatkowe informacje, wskazówki dotyczące sportu, fitnessu, odżywiania oraz zdrowia psychicznego. Dzięki temu, poza samą aplikacją, Freeletics nieustannie wspiera użytkownika i wzmacnia jego identyfikację z marką. Twórcy aplikacji mogą też wprowadzać dodatkową ofertę zakupów w aplikacji, pokazując propozycje uzupełniające indywidualny plan treningowy. Oparcie komunikacji e-mail marketingowej o konkretne akcje użytkownika w aplikacji oraz jego aktywności treningowe, pozwala na zachowanie kontekstu całej komunikacji z odbiorcą. Przykładowo, jeśli ktoś nie trenował w ciągu kilku dni, dostanie e-mail z porcją treści motywujących go do wznowienia ćwiczeń. W tym samym czasie aktywny użytkownik otrzyma komunikację z gratulacjami za osiągnięcie kolejnych poziomów aktywności. Do osób długo korzystających z aplikacji, wysłany zostanie e-mail motywujący ich do podjęcia rygorystycznego planu treningowego, przygotowującego do „Hell Week” – specjalnego wyzwania skierowanego tylko „dla wtajemniczonych”. Ten rodzaj e-maila osiąga imponujący wskaźnik otwarć na poziomie 127%.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Spersonalizowana, oparta na emocjach komunikacja z użytkownikiem, jest szczególnie bliska naszemu sercu, co ma swoje odzwierciedlenie również w komunikacji e-mailowej. Dzięki współpracy z Optivo, mamy możliwość dotarcia do każdego użytkownika w sposób bardzo prosty, automatyczny i spersonalizowany, odnoszący się jednocześnie do cyklu życia konkretnego klienta – komentuje Steffi Rinderle, Senior CRM Manager Freeletics GmbH. To dodatkowo napędza korzystanie z aplikacji mobilnej. Optivo to partner, który zapewnia nam wsparcie technologiczne i stabilnie stoi u naszego boku, zapewniając wdrożenie rozwiązań dostosowanych do naszych specyficznych wymagań – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing