Apple stawia na ekologię. Firma wycofuje się ze sprzedaży silikonowych akcesoriów

Apple stawia na ekologię. Firma wycofuje się ze sprzedaży silikonowych akcesoriów
Już dzisiaj (12 września br.) premiera nowego iPhone’a. Tymczasem fanów może zaskoczyć inna wiadomość. Marka prawdopodobnie przestanie sprzedawać popularne silikonowe akcesoria, np. etui.
O autorze
1 min czytania 2023-09-12

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych pojawiła się informacja o tym, że Apple nie wprowadzi na rynek skórzanego etui do najnowszego modelu iPhone’a. Początkowo taką wiadomość przekazał portal 9to5Mac. Następnie potwierdzali to niektórzy znani leakerzy. 

fot. Twitter

Skórzane akcesoria mają zostać zastąpione produktami wykonanymi z alcantary. To popularny materiał, stosowany współcześnie w produkcji tapicerek samochodowych czy meblowych. Jest miękki, wytrzymały, trudno się ściera oraz łatwo czyści. Apple miał podobno nazwać wspomniany materiał jako „FineWoven”. W sieci pojawiły się pierwsze unboxingi. Nie są to jednak oficjalnie potwierdzone informacje, a przedstawiane na filmikach produkty mogą być podróbkami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Twitter

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ekologia ponad wszystko

Okazało się także, że prawdopodobnie to nie koniec niespodzianek. Podczas gdy mnóstwo zainteresowanych czeka na prezentację nowego iPhone’a od Apple, firma być może zaprzestanie również sprzedaży silikonowych akcesoriów. Taką wiadomość przekazał z kolei portam MacRumors, powołując się na swoich informatorów. Zniknąć mają nie tylko silikonowe etui, ale także paski do Apple Watcha czy opaska do AirTaga.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Twitter

Wielokrotnie podkreślano, że marka Apple stara się rozwijać w sposób zrównoważony, w zgodzie z ekologią. Pomimo tego, że działania firmy mogą budzić wątpliwości, co do przestrzegania „zielonych” zasad to można podejrzewać, że wycofanie silikonowych oraz skórzanych akcesoriów jest częścią strategii.  

Tajemnice Apple odkryjemy dziś (12 września br.) o godz. 19:00 (czasu polskiego).

PS „Relax, It’s iPhone”. Apple podkreśla korzyści płynące z żywotności baterii

Apple wypuściło nowy spot do kampanii „Relax, It’s iPhone”, a jej głównym bohaterem jest… hodowca ogromnej dyni.

PS2 Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona

Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z iPhonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.