Równocześnie 48 proc. badanych uważa wręcz, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne. Natomiast 1/3 nie wyobraża sobie, by ich sklep mógł z nich zrezygnować.
– Konsumenci mają dobrą opinię na temat gazetek – zachęcają one do zakupów, ale jednocześnie pozwalają na oszczędności w domowym budżecie – mówi Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia. – Ta szczególna cecha przypisywana gazetce czyni ją tak skuteczną w działaniach sprzedażowych – dodaje Ciołek.
Zobacz również
Aż 84 proc. osób, które przeglądają gazetki, dzieli się pozyskanymi z nich informacjami z rodziną i znajomymi. W oczach konsumentów ten kanał komunikacji jest bardzo istotny, ponieważ niejednokrotnie pomaga stworzyć listę zakupów i często zwraca uwagę na produkty, których dany konsument nie kupuje na co dzień. Gazetki reklamowe są niezbędnym elementem podejmowania decyzji zakupowych w wielu domach, aż 52 procent badanych stwierdziło, że ulubioną przez nich formą gazetek reklamowych są te w wersji papierowej, co pozostawia w tyle elektroniczne na stronie internetowej (wybór 23 %) oraz w aplikacji mobilnej sklepu (15%). Czasami jest to nawet czynnik determinujący wybór sklepu, w którym klient dokonuje zakupu.
– Badanie potwierdza, że dla sieci handlowych gazetka drukowana jest nadal podstawową formą komunikacji promocji do klienta – mówi Marcin Kłósek, kierownik ds. marketingu wydawniczego z Tesco Polska. – Wskazując gazetkę jako wiarygodne źródło informacji, respondenci potwierdzają także, że ta forma komunikacji jest dla nich nie tylko ważna, ale co bardziej istotne, rzetelna. To właśnie na podstawie gazetki klienci są w stanie określić, do której sieci handlowej warto wybrać się na codzienne czy tygodniowe zakupy – dodaje Kłósek.
Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB: smb.pl/news/papierowe-gazetki-reklamowe-najlepsze
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing