Użytkownicy smartfonów i tabletów mogą już korzystać z Arguido, innowacyjnej platformy mobilnej działającej w technologii rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Rozwiązanie, poprzez kamerę wbudowaną w urządzenie przenośne, pozwala połączyć obraz rzeczywisty z wirtualnym. W ten sposób można, np. oglądać Pałac Kultury i Nauki i jednocześnie uzyskać dodatkowe informacje na jego temat. Arguido umożliwia wybranie jednej z kilkudziesięciu tras opracowanych przez przewodników turystycznych lub tworzyć dowolne trasy w oparciu o własne preferencje, opisy i zdjęcia. Opracowaną samodzielnie, unikalną ścieżkę zwiedzania miasta lub określonego terenu, można aktualizować w czasie rzeczywistym, jak również udostępniać na Facebooku.
Arguido pozwala również precyzyjnie zlokalizować znajdujące się w pobliżu użytkownika obiekty, np. wprowadzone do systemu bankomaty, kina, muzea, punkty gastronomiczne czy handlowo-usługowe oraz podawać do nich dogodną trasę. Użytkownicy komercyjni mogą wykorzystać to narzędzie do unikalnych działań promocyjnych. Można w ten sposób kierować klientów do punktów sprzedaży, tworzyć przewodniki turystyczne, wspierać wydarzenia promocyjne, czy kreować mapy gier terenowych. Klienci biznesowi mogą skorzystać z dedykowanej wersji Arguido i uruchamiać rzeczywistości rozszerzone oznaczone logo danej marki.
Zobacz również
– Arguido to platforma do tworzenia rozszerzonych rzeczywistość przez użytkowników urządzeń przenośnych i firmy – mówi Maciej Długosz, prezes zarządu firmy AGM Reality, która opracowała aplikację. – System powstał z myślą o turystyce, ale jego możliwe zastosowanie wykraczają daleko poza tę branżę. Kolejnym krokiem rozwoju technologii Arguido to współpraca z tzw. beaconami, które mogą wyświetlać na ekranie smartfonów informacje o towarach znajdujących się na wystawach czy półkach sklepowych – dodaje Długosz.
Arguido jest dostępne na telefony oraz tablety działające pod kontrolą systemu Android. Wkrótce pojawi się także wersja przeznaczona dla posiadaczy iPhone’ów. Aplikacja jest bezpłatna dla użytkowników prywatnych i można ją pobrać ze sklepu Google Play. Firma planuje również wdrożenie kilku wersji językowych Arguido, w tym angielskiej, niemieckiej i francuskiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing