Artegence z kampanią społeczną „Lepszy Start dla Twojego dziecka” dla ZP PPS

Artegence wygrała przetarg na obsługę projektową Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i odpowiada za kampanię edukacyjną pt. „Lepszy start dla Twojego dziecka”. Celem jest promocja bezalkoholowego i zdrowego prowadzenia ciąży.
O autorze
1 min czytania 2019-07-24

Kampania „Lepszy start dla Twojego dziecka” uświadamia kobiety i ich najbliższych, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, jaką kobieta może spożywać w ciąży i dlategow tym okresie powinna zachować całkowitą abstynencję. Ukazuje również , jak trudnym i częstym tematem jest odmawianie napojów alkoholowych. Głównymi kanałami komunikacji w kampanii są platformy social media: Facebook i Instagram, a także portal edukacyjny www.lepszystart.com.pl

Stworzony na potrzeby kampanii profil na Instagramie pt. „Zdrowa Ciąża” ma przede wszystkim charakter edukacyjny. Innowacyjnym rozwiązaniem  było stworzenie pierwszego  konta przedstawiającego wirtualną ciążę, która w ciągu  9 miesięcy będzie prowadzić obserwatorów przez, wyzwania i radości towarzyszące ciężarnej w poszczególnych trymestrach. Jedną z ważniejszych kwestii jest pokazanie tego, jak często bohaterka styka się z propozycją wypicia alkoholu. Posty publikowane są co tydzień.

Na Facebooku pt. „Zdrowa Ciąża”, publikowanych jest 6 postów miesięcznie dotyczących różnych wskazówek, które uświadamiają kobietom jak zdrowo prowadzić ciążę. Komunikację w obrębie tego portalu podzielono na cykle contentowe:

  • Lifestyle – ciekawostki, porady i edukacja m.in. o FAS i FASD;
  • Edukacyjny – badania i statystyki dot. szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży;
  • Cytaty – tutaj, za pomocą cytatów bazujących na utartych schematach, obalane są mity, które dość mocno zakorzenione są w naszej kulturze.

Dodatkowo kampania „Lepszy start dla Twojego dziecka” jest obecna podczas cyklu konferencji GINEKOLOGIA 2019 organizowanych przez UNIQUE WORK (dawniej G-Pharma). W ramach 16 kongresów, które w 2019 r odbywają się w różnych miastach Polski, poruszane są zagadnienia związane z edukacją o konieczności zachowania abstynencji w trakcie ciąży, a w szczególności metod komunikacji tego zagadnienia na linii lekarz – pacjentka. To bardzo istotny element kampanii pozwalający na bezpośrednie dotarcie z przekazem kampanii do lekarzy ginekologów, którzy mają codzienny kontakt z pacjentkami oczekującymi dziecka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja Artegence zrealizowała także redesign strony: https://lepszystart.com.pl/,na  której postawiliśmy na łagodniejszą kolorystykę, cieplejsze i kobiece fonty, oraz przyjazną dla oka i UX architekturę. Strona zbudowana jest zgodnie z panującymi trendami w marketingu parentingowym.

Kampania wystartowała w maju i potrwa do końca roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się