Kampania „Lepszy start dla Twojego dziecka” uświadamia kobiety i ich najbliższych, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, jaką kobieta może spożywać w ciąży i dlategow tym okresie powinna zachować całkowitą abstynencję. Ukazuje również , jak trudnym i częstym tematem jest odmawianie napojów alkoholowych. Głównymi kanałami komunikacji w kampanii są platformy social media: Facebook i Instagram, a także portal edukacyjny www.lepszystart.com.pl
Stworzony na potrzeby kampanii profil na Instagramie pt. „Zdrowa Ciąża” ma przede wszystkim charakter edukacyjny. Innowacyjnym rozwiązaniem było stworzenie pierwszego konta przedstawiającego wirtualną ciążę, która w ciągu 9 miesięcy będzie prowadzić obserwatorów przez, wyzwania i radości towarzyszące ciężarnej w poszczególnych trymestrach. Jedną z ważniejszych kwestii jest pokazanie tego, jak często bohaterka styka się z propozycją wypicia alkoholu. Posty publikowane są co tydzień.
Zobacz również
Na Facebooku pt. „Zdrowa Ciąża”, publikowanych jest 6 postów miesięcznie dotyczących różnych wskazówek, które uświadamiają kobietom jak zdrowo prowadzić ciążę. Komunikację w obrębie tego portalu podzielono na cykle contentowe:
- Lifestyle – ciekawostki, porady i edukacja m.in. o FAS i FASD;
- Edukacyjny – badania i statystyki dot. szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży;
- Cytaty – tutaj, za pomocą cytatów bazujących na utartych schematach, obalane są mity, które dość mocno zakorzenione są w naszej kulturze.
Dodatkowo kampania „Lepszy start dla Twojego dziecka” jest obecna podczas cyklu konferencji GINEKOLOGIA 2019 organizowanych przez UNIQUE WORK (dawniej G-Pharma). W ramach 16 kongresów, które w 2019 r odbywają się w różnych miastach Polski, poruszane są zagadnienia związane z edukacją o konieczności zachowania abstynencji w trakcie ciąży, a w szczególności metod komunikacji tego zagadnienia na linii lekarz – pacjentka. To bardzo istotny element kampanii pozwalający na bezpośrednie dotarcie z przekazem kampanii do lekarzy ginekologów, którzy mają codzienny kontakt z pacjentkami oczekującymi dziecka.
Agencja Artegence zrealizowała także redesign strony: https://lepszystart.com.pl/,na której postawiliśmy na łagodniejszą kolorystykę, cieplejsze i kobiece fonty, oraz przyjazną dla oka i UX architekturę. Strona zbudowana jest zgodnie z panującymi trendami w marketingu parentingowym.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kampania wystartowała w maju i potrwa do końca roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing