Atlas, Wedel i Biedronka w elitarnym gronie najsilniejszych marek z polskim rodowodem

Konsumenci po raz drugi wybrali laureatów Created in Poland Superbrands, konkursu doceniającego polską myśl brandingową. Nagroda dedykowana jest markom, które zostały stworzone w Polsce, bez względu na pochodzenie kapitału właściciela czy miejsce produkcji.
O autorze
1 min czytania 2013-12-05

Created in Poland to inicjatywa powstała podczas ubiegłorocznej edycji Superbrands. Ideą konkursu było specjalne docenienie marek z polskim rodowodem, których strategię wypracowali polscy specjaliści. Wśród laureatów Created in Poland Superbrands znalazły się marki stworzone w Polsce przez rodzime firmy m.in. Ziaja, Ludwik, Atlas czy Simple Creative Products. Są to również marki, które mają polskie korzenie, a zostały przejęte przez firmy zagraniczne jak Wedel czy Zelmer, a także marki powstałe w polskich oddziałach zagranicznych koncernów, wśród nich m.in. Danio, Kropla Beskidu, Jan Niezbędny.

Laureaci zostali wyłonieni w Procesie Certyfikacji Superbrands, przygotowanym wraz z firmą badawczą ARC Rynek i Opinia. W przeprowadzonym badaniu udział wzięło 15 tys. konsumentów. Ich zadaniem było wskazanie, które spośród przedstawionych za pomocą logotypów marek są im znane i na ile byliby skłonni je polecić swoim bliskim. Na podstawie wyników badania stworzono wskaźnik, uwzględniający zarówno znajomość jak i gotowość do polecania w ramach danej kategorii. Tytuł Created in Poland Superbrands otrzymały wyłącznie najsilniejsze marki w swojej kategorii.

– Tą inicjatywą chcemy podkreślić światową jakość polskiej myśli brandingowej. Wiele spośród marek wyróżnionych w Created in Poland odnosi sukcesy na obcych rynkach. – mówi Monika Kowalewska, Dyrektor Projektu – Czekamy z niecierpliwością aż pierwsza polska marka zostanie wyróżniona tytułem Superbrands za granicą.

Pobierz pełną listę laureatów 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

NowyMarketing jest patronem medialnym konkursu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing