Dziś Storytel stale powiększa bazę klientów, dla których wprowadza wiele innowacji – nowe metody płatności, audiobooki pisane na specjalne zamówienie serwisu oraz produkcje własne (w tym roku planowane jest wydanie 250 audiobooków). Rok temu wiele osób mówiło mi: „Audiobooki w streamingu? W Polsce? To się nie uda.” Okazuje się, że się udało i to całkiem nieźle – mówi Michał Szolc, dyrektor zarządzający Storytel Polska. –
Mamy za sobą udany rok. Pracuję w bardzo kreatywnym i zaangażowanym zespole, który codziennie zaskakuje mnie swoimi pomysłami. Zaufało nam wiele wydawnictw, za co bardzo dziękuję, bo dzięki tej współpracy podwoiliśmy bazę tytułów. Produkujemy też własne audiobooki – w zeszłym roku 90, w tym już 40, a do końca roku będzie ich 250. Rozpoczęliśmy także kampanię reklamową na szeroką skalę. Spoty promujące nasz serwis oraz słuchanie audiobooków jako rozrywkę emitowane są w telewizji i serwisach online video. Poza tym wprowadzamy rozwiązania bardzo ważne z punktu widzenia klienta, tj. nowe metody płatności czy audiobooki pisane specjalnie na nasze zamówienie – dodaje Szolc.
Zobacz również
Jednym z takich rozwiązań jest Storytel Original, w ramach którego ukazują się oryginalne historie, pisane specjalnie pod format audio, silnie inspirowane formą serialu: każdy „sezon” to dziesięć godzinnych odcinków, które stanowią zamkniętą fabularnie całość, zostawiając jednak furtkę do kontynuacji czy spin-offów. W marcu 2017 roku ogłoszono trzy premiery w ramach tego projektu: „Dobry glina” (autor: Andrzej W. Sawicki, czyta: Andrzej Chyra), „Pani doktor” (autorka: Weronika Wierzchowska, czyta: Ada Fijał) oraz „Graffiti girl blues” (autor: Emil Strzeszewski, czyta: Filip Kosior). „Dobry glina” to inspirowany faktami serial audio, który przenosi nas do Warszawy początku XIX wieku, rządzonej przez Francuzów, gdy kryminologia jeszcze raczkowała, a światem żebraków i złodziejaszków rządzili Książęta dziadowscy. Drugi audiobook, „Pani doktor”, to natomiast opowieść o Annie Tomaszewicz-Dobrskiej, pierwszej Polce praktykującej w zawodzie lekarza. Przede wszystkim jest to historia o miłości, poświęceniu i walce o to, by nie porzucać marzeń, nawet gdy cały świat jest temu przeciwny. Trzecia historia, „Graffiti girl blues”, to mroczny thriller, a jednocześnie pisana emocjami opowieść o bólu straty tego, co nadawało życiu sens.
Jak podkreśla Marcin Zwierzchowski, project manager Storytel Original, te trzy tytuły to dopiero początek. – Na razie mamy trzy zupełnie różne historie: kryminał, thriller i literaturę kobiecą. Naszym priorytetem w ramach Storytel Original jest różnorodność, tak by każdy znalazł w Storytel coś dla siebie. Bardzo ważna jest dla nas także unikatowość, dlatego cały czas poszukujemy nowych historii i nowych autorów – mówi Zwierzchowski.
Kolejną zmianą w korzystaniu z aplikacji Storytel są metody płatności. Dotychczas za abonament można było płacić wyłącznie kartą (płatniczą/kredytową), od marca 2017 to się zmienia – wystarczy mieć telefon (w abonamencie lub na kartę). Dzięki współpracy z operatorami komórkowymi (Orange, Play, Plus) w bardzo prosty sposób opłatę miesięczną za Storytel można dołączyć do rachunku telefonicznego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak podkreślają przedstawiciele Storytel liczba użytkowników aplikacji stale rośnie. Zdaniem Mortena Stunge, CCO, Storytel, jest to tendencja globalna. – Rozrywka w formie cyfrowej zajmuje nam, konsumentom, coraz więcej czasu. I coraz większa część tego czasu przypada na słuchanie audiobooków. To globalny trend, którego pierwsze zwiastuny widzimy już także w Polsce – mówi Morten Strunge.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Storytel działa w Polsce od lutego 2016 roku. Oferuje w ramach jednego abonamentu nieograniczony dostęp do tysięcy tytułów w języku polskim i angielskim. W ofercie znajdziemy fantastykę, kryminały, biografie, reportaże, poradniki i literaturę piękną. Książek można słuchać na tablecie lub smartfonie. Serwis obsługuje systemy operacyjne iOS, Android i Windows. Słuchanie audiobooków odbywa się w streamingu, ale książki możemy zapisać również w trybie offline, dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest możliwe również bez dostępu do sieci. Z aplikacji Storytel korzysta globalnie ponad 300 tys. subskrybentów.