Specjaliści z tych instytucji połączyli swe siły, aby zaoferować produkt, który ma na celu nie tylko przeprowadzanie kontroli dotychczasowego wizerunku firm i efektów prowadzenia działań promocyjnych, ale też wskazanie jasno pola do optymalizacji – zarówno strategii działań jak i kosztów.
Grzegorz Kowalski, Research Unit Director, Millward Brown SMG/ KRC tłumaczy:
Zobacz również
W czasach, gdy media cyfrowe przetwarzają i rozpowszechniają informacje w niebywale szybkim tempie, rośnie rola kompleksowych rozwiązań. Klienci nie maja czasu na samodzielne łączenie ze sobą analiz pochodzących z różnych źródeł, a zatrudniając specjalistów z kilku dziedzin, nie współpracujących ze sobą na co dzień, narażają sie dodatkowo na problemy komunikacyjne. Wspólna inicjatywa Instytutu Monitorowania Mediów, Millward Brown SMG/KRC i SGH, to oferta usługi, której zaleta jest połączenie różnych kompetencji i źródeł informacji w jednym, sprawnie działającym mechanizmie. Prócz skuteczności i racjonalizacji czasowej procesu audytu, wchodzące w skład inicjatywy organizacje, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu i pozycji rynkowej, gwarantują realizację usługi na najwyższym poziomie.
Magdalena Grabarczyk – Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań, Instytut Monitorowania Mediów:
Wszyscy, którzy zajmują się zawodowo tematyką mierzenia efektów PR przynajmniej raz spotkali się z pytaniem – a często zarzutem – czy istnieje / dlaczego nie istnieje jeden syntetyczny wskaźnik, którym możemy obliczyć wartość lub skuteczność naszej pracy? Audyt Komunikacji Marketingowej zrodził się z tej właśnie potrzeby. To badanie ewaluacyjne, które pozwala organizacji sprawdzić: po pierwsze zgodność oficjalnej strategii z jej faktyczną realizacją; po drugie – stopień osiągnięcia założonego celu – również w zakresie działań PR. Co ważne – AKM jednocześnie koncentruje się na analizie efektów mediowych i na badaniach w grupach docelowych. Dzięki temu mamy nadzieję upowszechnić pełny i wielowymiarowy model pomiaru w public relations.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W procesie badawczym Instytut Monitorowania Mediów odpowiedzialny jest za analizy skuteczności komunikacji poprzez media (m.in. ekspozycja medialna, emisja reklam), Millward Brown SMG/KRC bada wpływ działań i przekazów na odbiór w grupach docelowych (np. ilościowe i jakościowe badania świadomości i wizerunku). Wnioski z badań wzbogacone są rekomendacjami specjalistów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oferta powstała z myślą o firmach i instytucjach, którym zależy na niezależnej ocenie i kompleksowym podsumowaniu efektów działań promocyjno-informacyjnych. Zespoły badawcze Audytu Komunikacji Marketingowej zapewniają również wsparcie badawcze i doradztwo dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, opracowują lub modyfikują strategię komunikacyjną.