Aukcja Charytywni.Allegro

Gra planszowa WYGRAJ INTERNETY. Case study – Grupa Adweb
O autorze
2 min czytania 2014-09-02

Tajemnicza przesyłka – zaproszenie do akcji Charytatywni.Allegro

Grupa Adweb znalazła się wśród 500 adresatów, którym na początku czerwca kurier przyniósł 2 koperty (jedną z napisem pomagam, drugą z napisem nie pomagam), zostawić jednak mógł tylko jedną.

Czas start! Po rozpakowaniu przesyłki włączył się licznik. Mieliśmy 72h, aby dołączyć do projektu Charytatywni.Allegro.

Ideą akcji było przedstawienie nowej platformy aukcyjnej, na której pieniądze uzyskane ze sprzedaży przedmiotów będą przekazywane na cele charytatywne.

Akcję “72h” wsparli wizerunkowo  Anna Dymna, Ewa Błaszczyk oraz Jurek Owsiak.
Wystawionym aukcjom bacznie przyglądali się Natalia Hatalska i Maciej Budzich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zadanie zaproszonych agencji było wystawienie tego, co w agencji najlepsze, powiadomienie o aukcji jak największej liczby ludzi. Poprzez uruchomienie różnych kanałów komunikacji agencja miała zwiększyć popularność własnej aukcji oraz całej platformy Charytatywni.Allegro.

Podejmujemy wyzwanie!

Właśnie trwały przygotowania do obchodów 10 urodzin Grupy Adweb. Pomyśleliśmy: zróbmy coś oprócz niż klasycznej imprezy dla pracowników czy kreatywnej wysyłki do Przyjaciół i Klientów. Zróbmy coś, co wywoła uśmiech na niejednej twarzy i będzie pamiątką dla przyszłych pokoleń Adwebowiczów!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Plansza pełna pomysłów

Padł pomysł, aby przygotować planszówkę. Gra z przymrużeniem oka miała ukazywać budowanie biznesu w branży interaktywnej, najważniejsze media, konkursy i nagrody branżowe oraz blogerów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Chcąc pokazać to, co mamy najlepszego, pomyśleliśmy o naszej grze. Projekt gry, który akurat był w fazie „mocno-powijakowej” doskonale wtopił się w ideę samej akcji. Na aukcje wystawiliśmy kreatywność, wiedzę i dobrą zabawę – wszystko w opakowaniu planszówki 😉

Tak powstała gra, dzięki której każdy mógł zostać królem internetów i poznać największe sekrety naszej branży.

I stało się! Wystartowaliśmy z aukcją 4 sierpnia o godzinie 15:15. Licytacja od złotówki. BCM. Dochód ze sprzedaży pierwszego egzemplarza planszówki powstałej z okazji 10-lecia Grupy Adweb został przeznaczony na cele statutowe Fundacji Ewy Błaszczyk “Akogo?”.

Komunikacja aukcji

Forma gry i wykorzystanie w niej elementów branżowego świata zachęcała jej bohaterów do informowania o niej w kanałach social media.

Przykładowe komunikaty:

  • Jesteś w grze!
  • Dzięki Dziennikowi internautów można pójść 2 pola do przodu! 😉
  • Otrzymujesz od nas dodatkowy rzut kostką

 Działania promocyjne:

  • 28 kart z gry powędrowało do czołowych postaci polskiej blogosfery oraz mediów,  które stały się bohaterami naszej gry
  • do mediów branżowych wysłaliśmy informację prasową o naszej aukcji charytatywnej
  • informacje o przygotowanej aukcji ukazały się także na naszym  firmowym blogu Adnews.pl
  • dodatkowo do Klientów Grupy Adweb wysłaliśmy mailing
  • również przyjaciele, partnerzy i pracownicy firmy otrzymali mailem radosną wiadomość
  • informacje o aukcji przez 2 tygodnie pojawiały się w naszych kanałach social media
  • link do aukcji udostępniali pracownicy, blogerzy, media branżowe, partnerzy i przyjaciele

 Efekty:

  • aukcję wylicytowała znana blogerka, specjalistka od kryzysów 😉 a na konto fundacji Ewy Błaszczyk “Akogo?” trafiło 449 zł
  • w promocję akcji Charytatywni.Allegro oraz naszej aukcji udało się zaangażować media m.in. Press, Nowy Marketing, Dziennik Internautów, ePR.pl, znanych blogerów m.in. Maćka Budzicha, Monikę Czaplicką, Monikę Mikowską, Pawła Bieleckiego, Pawła Lipca, Krzyśka Gontarka, Dominika Kaznowskiego oraz Allegro, Sotrender, Biuro Podróży Reklamy i Brand24.
  • w sumie udało się uzyskać ponad 30 informacji w zewnętrznych mediach
  • dostaliśmy mnóstwo pozytywnych informacji zwrotnych nt. aukcji od naszych przyjaciół, partnerów, klientów
  • w projekt oraz jego promocję udało nam się zaangażować niemal wszystkich pracowników firmy

Natalia Hatalska i Maciej Budzich docenili naszą aukcję i postanowili nas wyróżnić!
Zgarnęliśmy główną wygraną, wieczną chwałę i sławę! 😉 A bohaterowie naszej gry otrzymali od nas pamiątkowe egzemplarze planszówki.

Dziękujemy

  • za zaproszenie do akcji
  • za świetną zabawę, emocje i masę pozytywnej energii!
  • za pomoc w promocji akcji 72h Charytatywni.Allegro oraz promocję naszej aukcji
  • za wsparcie, ciepłe słowa i miłe komentarze
  • za Wygrane Internety

Zawsze #wartopomagać!

Case study