Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Australijski telkom Telstra ożywia kino nieme i zachęca do wyciszania telefonów w kinie

Australijski telkom Telstra ożywia kino nieme i zachęca do wyciszania telefonów w kinie
Australijski operator Telstra wprowadza na ekrany kin trzy czarno-białe, nieme filmy krótkometrażowe, które łączą nostalgię z oryginalnością. Kampania, zrealizowana we współpracy z agencją Bear Meets Eagle On Fire i reżyserem Dougalem Wilsonem, ma na celu przypomnienie widzom o wyciszeniu telefonów przed seansem, jednocześnie oferując unikalne doświadczenie filmowe inspirowane klasyką kina grozy.​
O autorze
1 min czytania 2025-04-25

W australijskich kinach pojawiła się kampania zachęcająca do wyłączania telefonów podczas seansów. To element działań tamtejszej firmy komunikacyjnej Telstra. Ich bohaterowie nie wypowiadają jednak na ekranie haseł typu: „w kinie wycisz telefon”. Choćby dlatego, że stworzone na potrzeby kampanii klipy są… czarno-białe i nieme.

Autorami niecodziennych klipów inspirowanych kinem sprzed dekad są Dougal Wilson – reżyser i Micah Walker – założyciel i CCO agencji Bear Meets Eagle On Fire. Jak tłumaczą, każdy z trzech spotów: „Mirror Mirror”, „Four-Legged Friend” i „Magnetic Boy”, był inspirowany inną epoką kina.

  • „Mirror Mirror” nawiązuje do „Złotej Ery Hollywood”, czyli lat 30. XX wieku oraz horrorów z lat 50. XX wieku,
  • „Four-Legged Friend” ma korzenie w musicalach produkowanych niegdyś przez wytwórnię MGM,
  • zaś „Magnetic Boy” to odwołanie do filmów Roberta Aldricha i wczesnych dzieł Stanelya Kubricka.

– Wiele marek już wiele razy przed filmem wyświetlało komunikat nakazujący wyłączenie telefonu. Chcieliśmy po prostu uniknąć utartych schematów – powiedział Micah Walker.

Wilson wspomina natomiast, że współpraca na planie czarno-białych klipów realizowanych dla firmy Telstra było dla niego fantastyczną zabawą, a także okazją do powrócenia na chwilę do korzeni kina.

Zdjęcie główne:

PS Przepis na… hit kinowy, czyli jak promować film