Automarket.pl świętuje 4. urodziny z imponującym wynikiem: 15 tysięcy sprzedanych aut o wartości ponad 1,1 miliarda złotych

Automarket.pl świętuje 4. urodziny z imponującym wynikiem: 15 tysięcy sprzedanych aut o wartości ponad 1,1 miliarda złotych
Kupujący samochody coraz przychylniej patrzą na kanały e-commerce: należąca do PKO Leasing platforma Automarket.pl w ciągu 4 lat od rozpoczęcia działalności sprzedała ponad 15,3 tys. aut. Tylko w pierwszym półroczu 2024 roku sprzedaż wyniosła prawie 3 tys. samochodów.
O autorze
1 min czytania 2024-07-16

Wskaźniki, które najlepiej obrazują tempo rozwoju Automarket.pl, to wzrost sprzedaży przekraczający 45 proc. r/r (w szt. sprzedanych aut) w latach 2020-2024. W tym samym okresie wartość wolumenu zwiększyła się o ponad 55 proc. r/r. Aż 44 proc. samochodów sprzedanych na platformie Automarket.pl trafiło do klientów PKO Banku Polskiego.

Ponad 1,1 miliarda złotych – to wartość samochodów sprzedanych przez Automarket.pl przez 4 lata obecności na rynku. Platforma e-commerce należąca do PKO Leasing obchodzi w lipcu swoje czwarte urodziny, a powodów do świętowania nie brakuje – od początku działalności dzięki niej nabywców znalazło ponad 15 tysięcy pojazdów. Klienci coraz chętniej kupują samochody online od sprawdzonych, zaufanych sprzedawców – potwierdza to rekordowa, jednorazowa transakcja przeprowadzona przez Automarket.pl na kwotę 1 mln złotych.

Na trajektorii wzrostów

Działająca od lipca 2020 r. platforma Automarket.pl sprzedała już ponad 15 300 samochodów, notując roczne wzrosty o 45 proc. (pod kątem liczby sztuk) i 55 proc. (pod kątem wolumenu sprzedaży). W samej pierwszej połowie 2024 r. auta kupiło ok. 3 tys. klientów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w trakcie tych czterech lat nasza platforma stała się nie tylko istotnym kanałem sprzedażowym samochodów z całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, ale także dojrzałym marketplace’em motoryzacyjnym. Umożliwia on dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów – podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.

Użytkownicy platformy Automarket.pl mogą wybierać spośród nowych i używanych samochodów różnych marek i segmentów, dostępnych w leasingu, wynajmie lub za gotówkę. Dzięki temu nie tylko unikają długotrwałych poszukiwań oraz konieczności odwiedzania wielu punktów sprzedaży samochodów, ale od razu otrzymują ofertę finansowania dopasowaną do ich potrzeb i możliwości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ważne, samochody sprzedawane przez Automarket.pl można kupić w pełni zdalnie – i nie dotyczy to wyłącznie aut popularnych, ale również samochodów premium, czy wręcz luksusowych. Spektakularnym wydarzeniem ostatnich miesięcy była sprzedaż Mercedesa Maybach S580 za kwotę bliską 1 mln złotych, co prawdopodobnie stanowi rekordową wartość zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.