…będzie można realizować na 14 rynkach – w Wielkiej Brytanii, Niemczech, RPA, Polsce i całym regionie CEE.
Snapchat jest obecnie jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w App Store i jednym z najważniejszych mediów społecznościowych młodej grupy odbiorców, która najszybciej reaguje na nowe trendy, wdraża innowacje i testuje najnowsze usługi. Do tej pory marki miały jednak spory problem z szerokim dotarciem do odbiorców na Snapchacie. Jedyną możliwością było korzystanie z zasięgu dużych influencerów przez co akcje w tym kanale były jedynie dodatkiem do komunikacji prowadzonej na innych platformach. indaHash chce to zmienić. Po Instagramie i Facebooku platforma umożliwi markom współpracę z tysiącami popularnych snapchaterów w sposób zautomatyzowany i wygodny dla reklamodawcy.
Zobacz również
Mimo ogromnego zainteresowania, realizowanie zasięgowych kampanii na Snapchacie na wielu rynkach jest ogromnie kłopotliwe. Marka nie mogła do tej pory rozliczać się w modelu CPV, tzn. po prostu zapłacić za wygenerowany zasięg – tłumaczy Barbara Sołtysińska, założycielka indaHash. Postanowiliśmy rozwiązać ten problem i skorzystać z zasięgu tysięcy tzw. mid-tier influencerów i power userów. Dzięki ich autentyczności zadania realizowane dla marek są dopasowane do specyfiki Snapchata, a automatyzacja całego procesu pozwala osiągnąć skalę i rozliczać się za miliony wyświetleń ¬– uzupełnia Sołtysińska.
Jak wygląda kampania z indaHash na Snapchacie?
- Marka we współpracy z indaHash ustala krótkie zadanie – „brief” – dla influencerów, określa budżet/zasięg i czas trwania kampanii.
- Użytkownicy Snapchata dostają powiadomienie w aplikacji indaHash o nowej kampanii, w której mogą wziąć udział.
- Influencerzy realizują zadanie i przesyłają zdjęcia i filmy do akceptacji klienta.
- Klient lub moderator akceptuje treści.
- Influencerzy publikują zaakceptowane zdjęcia i filmy na swoim profilu na Snapchacie.
- Klient otrzymuje pełen raport z przebiegu kampanii.
Automatyzacja całego procesu pozwala na sprawne zaangażowanie nawet kilkuset influencerów w tym samym czasie w jedną kampanię. Treści przez nich publikowane zależą od postawionego zadania i celu, jaki marka chce zrealizować – od prostego lokowania produktu, przez akcje specjalne, konkursy, udział w eventach po najbardziej oryginalne kreacje stworzone dla marki. Skumulowany zasięg wielu power userów pozwala na dotarcie do kilku milionów odbiorców w ramach jednej kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
IndaHash wystartował na początku 2016 roku. Od tamtej pory dzięki platformie zrealizowano ponad 300 kampanii na rynkach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce i w RPA dla marek, takich jak: Coca-Cola, McDonald’s, P&G czy L’Oreal. Z aplikacji korzysta obecnie 100 000 zweryfikowanych influencerów o łącznym zasięgu ponad 250 000 000 followersów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing