W Polsce co roku marnuje się około 4,8 mln ton żywności. W 60% za wyrzucanie jedzenia odpowiadają konsumenci, dlatego tak ważne jest, by szerzyć wiedzę i świadomość wśród obywateli.
Niemarnowanie żywności jest stałym i ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska. Z Federacją Polskich Banków Żywności marka współpracuje już 18 lat. Sieć jest świadoma, że marnowanie jedzenia ma negatywny wpływ na naszą planetę i dlatego zdecydowała się zostać partnerem projektu „EkoMisja – Nie marnuję!”, chcąc w ten sposób przyczynić się do zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania zasobów.
Zobacz również
„EkoMisja – nie marnuję!” to ogólnopolski projekt Federacji Polskich Banków Żywności, który wystartował w 2018 roku. Dołączyło do niego 205 szkół podstawowych z 12 województw. W ramach EkoMisji odbyło się ponad 1300 zajęć, w których uczestniczyło 38 000 dzieci.
– Choć finalizujemy ten projekt edukacyjny, liczymy, że na długo zostanie on z dziećmi i pedagogami. Staraliśmy się zainspirować nauczycieli do spróbowania metody odwróconej lekcji, aby stymulować kreatywność uczniów – to umiejętność, która odpowiednio pielęgnowana, zostanie z nimi na zawsze. Tak, jak mądre kupowanie i zarządzanie żywnością w swojej własnej, kiedyś samodzielnej kuchni. Ten pragmatyzm jest szczególnie bliski misji Bankom Żywności, ponieważ codziennie walczymy z marnowaniem na rzecz osób potrzebujących. EkoMisja – nie marnuję! to świetny projekt, który z przyjemnością zrealizowaliśmy z nieodzownym wsparciem naszych partnerów – wskazuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
W marcu 2021 roku odbyło się podsumowanie działań edukacji ekologicznej w szkołach. W dwóch panelach dyskusyjnych wzięli udział nauczyciele i koordynatorzy realizujący projekt oraz influencerzy edukacyjni oraz nurtu zero waste. Debaty poruszały tematy pracy z dziećmi i młodzieżą w czasach, gdy świadomość ekologiczna jest tak ważna, a szkoła i większość życia przeniosła się do świata online.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Jako marka realizująca zobowiązania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, od początku istnienia Lidl Polska, czyli od 2002 roku, współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności. Razem prowadzimy wiele akcji charytatywnych, które mają zapewnić żywność osobom potrzebującym jak i liczne działania edukacyjne, których celem jest uwrażliwienie na ten temat klientów. Jednym z nich jest właśnie EkoMisja. Cieszymy się, że tak wielu uczniów wzięło udział w projekcie, dzięki któremu mieli szansę na poszerzenie swojej wiedzy dotyczącej niemarnowania żywności oraz uwrażliwienie na problemu ekologiczne – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing