Aż 38 000 dzieci zostało objęte programem „EkoMisja – nie marnuję!”

„EkoMisja – nie marnuję!” to projekt edukacyjny Federacji Polskich Banków Żywności powstały w 2018 roku, współfinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Lidl Polska jest partnerem tej inicjatywy. Do tej pory, w projekcie wzięło udział 38 tys dzieci z Polski.
O autorze
1 min czytania 2021-04-28

W Polsce co roku marnuje się około 4,8 mln ton żywności. W 60% za wyrzucanie jedzenia odpowiadają konsumenci, dlatego tak ważne jest, by szerzyć wiedzę i świadomość wśród obywateli.

Niemarnowanie żywności jest stałym i ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska. Z Federacją Polskich Banków Żywności marka współpracuje już 18 lat. Sieć jest świadoma, że marnowanie jedzenia ma negatywny wpływ na naszą planetę i dlatego zdecydowała się zostać partnerem projektu „EkoMisja – Nie marnuję!”, chcąc w ten sposób przyczynić się do zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania zasobów.

„EkoMisja – nie marnuję!” to ogólnopolski projekt Federacji Polskich Banków Żywności, który wystartował w 2018 roku. Dołączyło do niego 205 szkół podstawowych z 12 województw. W ramach EkoMisji odbyło się ponad 1300 zajęć, w których uczestniczyło 38 000 dzieci.

– Choć finalizujemy ten projekt edukacyjny, liczymy, że na długo zostanie on z dziećmi i pedagogami. Staraliśmy się zainspirować nauczycieli do spróbowania metody odwróconej lekcji, aby stymulować kreatywność uczniów – to umiejętność, która odpowiednio pielęgnowana, zostanie z nimi na zawsze. Tak, jak mądre kupowanie i zarządzanie żywnością w swojej własnej, kiedyś samodzielnej kuchni. Ten pragmatyzm jest szczególnie bliski misji Bankom Żywności, ponieważ codziennie walczymy z marnowaniem na rzecz osób potrzebujących. EkoMisja – nie marnuję! to świetny projekt, który z przyjemnością zrealizowaliśmy z nieodzownym wsparciem naszych partnerów – wskazuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W marcu 2021 roku odbyło się podsumowanie działań edukacji ekologicznej w szkołach. W dwóch panelach dyskusyjnych wzięli udział nauczyciele i koordynatorzy realizujący projekt oraz influencerzy edukacyjni oraz nurtu zero waste. Debaty poruszały tematy pracy z dziećmi i młodzieżą w czasach, gdy świadomość ekologiczna jest tak ważna, a szkoła i większość życia przeniosła się do świata online.

– Jako marka realizująca zobowiązania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, od początku istnienia Lidl Polska, czyli od 2002 roku, współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności. Razem prowadzimy wiele akcji charytatywnych, które mają zapewnić żywność osobom potrzebującym jak i liczne działania edukacyjne, których celem jest uwrażliwienie na ten temat klientów. Jednym z nich jest właśnie EkoMisja. Cieszymy się, że tak wielu uczniów wzięło udział w projekcie, dzięki któremu mieli szansę na poszerzenie swojej wiedzy dotyczącej niemarnowania żywności oraz uwrażliwienie na problemu ekologiczne – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się