– Nasza sieć liczy już 5000 franczyzobiorców, dzięki którym każdego dnia możemy oferować klientom szybkie i bezpieczne zakupy w ponad 6600 sklepach. Nasi franczyzobiorcy prowadzą placówki w niemal każdym zakątku Polski, w małych miastach, jak i aglomeracjach miejskich, niektórzy posiadają doświadczenie handlowe, inni z kolei dopiero w Żabce poznają branżę spożywczą. To grupa zaangażowanych i bardzo przedsiębiorczych osób, które pod parasolem Żabki z powodzeniem prowadzą swój biznes. To oni stali się bohaterami naszej nowej kampanii – podkreśla Sebastian Bielawski, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska.
Sieć w ankiecie wysłanej do wszystkich franczyzobiorców zapytała ich o motywy, dla których zdecydowali się rozpocząć z nią współpracę i uzyskała odpowiedzi od dużej części działających w niej przedsiębiorców. Wśród powodów franczyzobiorcy wymieniali m.in. względy bezpieczeństwa, atrakcyjne warunki współpracy, szansę na rozwój i niezależność. Wielu z nich podkreślało, że zawsze marzyli o własnym sklepie, a do podjęcia decyzji o własnej Żabce przekonali ich członkowie rodziny oraz inni zadowoleni przedsiębiorcy. Bardzo często wymieniano także chęć pracy z ludźmi oraz potrzebę samorealizacji i bycia szefem. W kampanii wizerunkowej zostały wykorzystane najciekawsze i najczęściej pojawiające się opinie dotyczące przystąpienia do franczyzy, a wiele z nich było zbieżnych z wynikami badania „Przedsiębiorczość Polaków”, które w 2019 roku na zlecenie Żabka Polska wykonała firma Kantar. W opinii 34 procent ankietowanych biorących w nim udział za największą zaletę franczyzy uznało działalność pod rozpoznawalną marką, a 24 procent start bez konieczności inwestowania dużego kapitału. Te wskazania, jak również opinie obecnych franczyzobiorców Żabki, znalazły odzwierciedlenie w nowej kampanii. Na kilkunastu kreacjach znalazły się te powody, które najliczniej podkreślali franczyzobiorcy w tym: „Dobrze mieć wsparcie dużej solidnej marki”, „Mam 16 000 zł podstawowego przychodu miesięcznie przez cały rok”, „Gdzie indziej dostaniesz w pełni wyposażony sklep?” „Nowe technologie wspierają mój biznes”, a także „Zacząłem swój biznes mając tylko 5 tys. zł”.
Zobacz również
W kampanii występują prawdziwi franczyzobiorcy sklepów Żabka, którzy z różnych przyczyn zdecydowali się na współpracę z siecią. Materiały w nowej odsłonie będą dostępne w kanałach online, na terenie placówek Żabka, jak również na nośnikach zewnętrznych, takich jak outdoor czy citylight. Szczegóły nt. kampanii, w tym historie franczyzobiorców oraz film ukazujący sylwetki wybranych przedsiębiorców z sieci, będzie można znaleźć na specjalnie dedykowanej stronie internetowej „5000 powodów, dla których warto prowadzić biznes z Żabką” – www.5000powodow.pl.
Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała Job’n’Joy – agencja kreatywnego employer brandingu z Warszawy. Twórcami filmu promującego ideę kampanii jest poznańska agencja JUST. Z kolei za wsparcie prowe odpowiada TOUCH.PR z Poznania. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Spark Foundry Polska, a za kampanię Agencja Up.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell