Badanie: Marketing efektywnościowy zwiększa skuteczność kampanii display

Firma Criteo (NASDAQ: CRTO) przedstawiła wyniki raportu Forrester Research, przeprowadzonego na zlecenie Criteo, dotyczącego stanu obecnego i przyszłych trendów w marketingu efektywnościowym.
O autorze
2 min czytania 2016-02-17

Badanie zostało przeprowadzone w Q4 2015r. wśród 152 kierowników działów marketingu i decydentów w zakresie eCommerce we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA.  

Badanie pokazało, że programy retargetingowe zyskują coraz większą popularność, a marketerzy, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, zaobserwowali wzrost efektywności działań marketingowych w ostatnich 2 latach. W oparciu o to doświadczenie, planują w dalszym ciągu inwestować w inteligente rozwiązania, aby wzmocnić  konkurencyjność marki i popyt wśród konsumentów. 

Źródło: Raport Forrester Research: The New Normal

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Marketing efektywnościowy jest dziś normą – prawie połowa respondentów przyznała, że wdrożyła co najmniej podstawowe działania retargetingowe, a ponad połowa marketerów z tej grupy skupia swoją aktywność wokół marketingu spersonalizowanego.
  • Wyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) i rynkowa presja stymulują adopcję marketingu efektywnościowego. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, przyznała, że ich działania wynikały z zapotrzebowania klientów na spersonalizowane reklamy. Co trzeci specjalista ds. marketingu z tej grupy spodziewa się, że w ciągu najbliższych 2 lat konkurencyjne firmy wdrożą podobne działania.
  • Marketerzy, którzy nie wdrażają zaawansowanych możliwości personalizacji ryzykują pozostaniem w tyle. 59% respondentów stwierdziło, że w ciągu najbliższych dwóch lat będzie inwestować w technologie, dostarczające kampanie retargetingowe spersonalizowane mimo kilku urządzeń, z których korzysta ten sam użytkownik, a 69% badanych będzie usprawniać swoje narzędzia analityczne. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, będzie zwiększać poziom inwestycji o ok. 25%.
  • Marketing efektywnościowy dziś jest wyróżnikiem konkurencyjności, w przyszłości będzie podstawowym narzędziem wspierającym biznes. Klienci oczekują, że marki dotrą do swoich klientów z najbardziej adekwatnymi treściami. Dziś te możliwości pozwalają wyróżnić się na tle innych przekazów marketingowych, ale w przyszłości będą niezbędnym minimum, pozwalającym marce zaledwie na bycie dostrzeżoną na rynku.   

„Nasi klienci w Polsce są świadomi jak ważnym elementem kampanii jest zdolność aktualnego przekazu bez względu na liczbę urządzeń, z których korzystają ich konsumenci. I choć z Criteo mają tę przewagę nad konkurencją, że ich klienci zobaczą spersonalizowane i aktualne kreacje na desktopie, smartfonie, w przeglądarce Safari, w aplikacji czy w mediach społecznościowych, to analiza tych konwersji nie jest łatwa. Dlatego decydując się na partnera w zakresie spersonalizowanego retargetowania marketerzy powinni zbadać jego możliwości technologiczne oraz zasięgowe. Jedno rozwiązanie o maksymalnym zasięgu ułatwia analizę wyników i nie podnosi niepotrzebnie kosztów kampanii.” – powiedziała Kamila Pater, Country Manager Poland w Criteo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się