Badanie zostało przeprowadzone w Q4 2015r. wśród 152 kierowników działów marketingu i decydentów w zakresie eCommerce we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA.
Badanie pokazało, że programy retargetingowe zyskują coraz większą popularność, a marketerzy, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, zaobserwowali wzrost efektywności działań marketingowych w ostatnich 2 latach. W oparciu o to doświadczenie, planują w dalszym ciągu inwestować w inteligente rozwiązania, aby wzmocnić konkurencyjność marki i popyt wśród konsumentów.
Zobacz również
Źródło: Raport Forrester Research: The New Normal
Kluczowe wnioski z raportu:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Marketing efektywnościowy jest dziś normą – prawie połowa respondentów przyznała, że wdrożyła co najmniej podstawowe działania retargetingowe, a ponad połowa marketerów z tej grupy skupia swoją aktywność wokół marketingu spersonalizowanego.
- Wyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) i rynkowa presja stymulują adopcję marketingu efektywnościowego. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, przyznała, że ich działania wynikały z zapotrzebowania klientów na spersonalizowane reklamy. Co trzeci specjalista ds. marketingu z tej grupy spodziewa się, że w ciągu najbliższych 2 lat konkurencyjne firmy wdrożą podobne działania.
- Marketerzy, którzy nie wdrażają zaawansowanych możliwości personalizacji ryzykują pozostaniem w tyle. 59% respondentów stwierdziło, że w ciągu najbliższych dwóch lat będzie inwestować w technologie, dostarczające kampanie retargetingowe spersonalizowane mimo kilku urządzeń, z których korzysta ten sam użytkownik, a 69% badanych będzie usprawniać swoje narzędzia analityczne. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, będzie zwiększać poziom inwestycji o ok. 25%.
- Marketing efektywnościowy dziś jest wyróżnikiem konkurencyjności, w przyszłości będzie podstawowym narzędziem wspierającym biznes. Klienci oczekują, że marki dotrą do swoich klientów z najbardziej adekwatnymi treściami. Dziś te możliwości pozwalają wyróżnić się na tle innych przekazów marketingowych, ale w przyszłości będą niezbędnym minimum, pozwalającym marce zaledwie na bycie dostrzeżoną na rynku.
„Nasi klienci w Polsce są świadomi jak ważnym elementem kampanii jest zdolność aktualnego przekazu bez względu na liczbę urządzeń, z których korzystają ich konsumenci. I choć z Criteo mają tę przewagę nad konkurencją, że ich klienci zobaczą spersonalizowane i aktualne kreacje na desktopie, smartfonie, w przeglądarce Safari, w aplikacji czy w mediach społecznościowych, to analiza tych konwersji nie jest łatwa. Dlatego decydując się na partnera w zakresie spersonalizowanego retargetowania marketerzy powinni zbadać jego możliwości technologiczne oraz zasięgowe. Jedno rozwiązanie o maksymalnym zasięgu ułatwia analizę wyników i nie podnosi niepotrzebnie kosztów kampanii.” – powiedziała Kamila Pater, Country Manager Poland w Criteo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie.