Balenciaga lubi szokować – jednym z ostatnich kontrowersyjnych projektów marki kierowanej przez Demnę Gvasalię były nietypowe akcesoria, czyli torby za blisko 1800 dolarów inspirowane workami na śmieci. Co istotne, „Trash Pouch” zadebiutowały na pokazie kolekcji Zima 2022, który odbył się podczas paryskiego Tygodnia Mody. Specjalna zimowa sceneria miała zwrócić uwagę na niebezpieczne zmiany klimatyczne – widzowie mogli obserwować sztuczny śnieg i inne zjawiska atmosferyczne, które niedługo „będą tylko wspomnieniami”.
W nowej kampanii Balenciaga znów wraca do tematu zmian klimatycznych i obrazuje go na swoich zdjęciach. Gruziński projektant uwiecznił na zdjęciach różne scenerie, które powstały w sztuczny sposób. Na tle tych krajobrazów (m.in. burza nad taflą wody, ośnieżony las, tropikalna dżungla) pojawiają się bohaterowie – Alexa Demie (gwiazda serialu „Euforia”), który nosi futro na pustyni, a także Kim Kardashian ubrana w cienką sukienkę w środku zimy. Pozostałymi modelami w tej kampanii zostali: raper Big Matthew, koreańska ikona siatkówki Kim Yeon-koung oraz model Khadim Sock.
Zobacz również
Można powiedzieć, że kampania (dzieło fotografa Daniela Roché) jest refleksją na temat zmian klimatycznych i ingerencji ludzkiej. Balenciaga bawi się pewną wizją świata, w którym pogoda będzie sztuczne kontrolowana. Do tego twórcy kampanii udowadniają, że moda jest płynna i zmienna – może również łączyć cechy widowiska i działań aktywistycznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jednak to, co najbardziej zdumiewające w tej kampanii to nie sam pomysł na kreację, czy poruszany temat, a… zatrudnienie w niej Kim Kardashian. Przypominamy, że celebrytka (i jej cała rodzina) porusza się często prywatnymi odrzutowcami na bardzo krótkich trasach – to ostatni wzbudziło sprzeciw internautów, którzy oskarżyli Kardashianów o marnotrawstwo paliwa i zanieczyszczanie środowiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing