fot. Materiały prasowe banku BNP Paribas
Oddział ten przeznaczony jest wyłącznie dla dzieci, które mogą tu wcielić się w rolę bankierów lub prawdziwych Klientów, jednocześnie ucząc się o produktach bankowych i poznając specyfikę pracy w tej branży. Dzięki zaangażowaniu banku w ten projekt, nawet do 200 tysięcy dzieci w wieku szkolnym (od 7 do 15 lat) weźmie udział w praktycznych zajęciach edukacji finansowej.
Zobacz również
Bank BNP Paribas od lat realizuje projekty edukacyjne, w których nie tylko dzieli się swoją wiedzą, ale szczególną uwagę przywiązuje do rozwijania praktycznych umiejętności młodych osób. Wśród wieloletnich inicjatyw banku są takie programy jak „Misja Edukacja” czy „Misja Kieszonkowe”. Bank aktywnie wspiera również zewnętrzne projekty edukacyjne, a jednym z najnowszych, w które się zaangażował, jest miniciti. To nowa przestrzeń edukacyjno-rozrywkowa dla dzieci w praskim Koneserze. Bank BNP Paribas otworzył tam swoją placówkę, która jest przeznaczona wyłącznie dla dzieci. Jest tu wszystko to, co w prawdziwym banku – kasa pancerna, bankomat, a nawet liczarka do pieniędzy. Obecność Banku BNP Paribas w tym miasteczku jest kontynuacją jego zaangażowania w edukację młodych osób. W ramach tego projektu, bank przygotował kilka scenariuszy zajęć. Dzieci mogą tam grać w tematyczne gry, wcielać się w rolę pracowników i Klientów oraz zdobywać praktyczne umiejętności, takie jak obsługa bankomatu, robienie wpłat i wypłat pieniędzy czy organizacja transportu gotówki. Poznają również, jak działa obieg pieniądza w gospodarce i zdobędą wiedzę na temat podstaw systemu podatkowego. Dzieci zarobią swoje własne „miasteczkowe” pieniądze, a po odliczeniu podatku będą mogły je wydać w miniciti na zakupy w Sklepiku Marzeń – książki, gry i zabawki. Cały projekt ma na celu nauczyć dzieci właściwego zarządzania swoimi finansami oraz pomóc im rozwijać umiejętności ekonomiczne.
Bank BNP Paribas zaangażował się w ten projekt, ponieważ głęboko wierzymy, że inwestowanie w edukację finansową dzieci to inwestycja w przyszłość. Naszym celem jest wspieranie rozwoju dzieci i pomaganie im zrozumieć mechanizmy działania „świata dorosłych”. Uważamy, że edukacja finansowa powinna rozpocząć się od najmłodszych lat, umożliwiając dzieciom kształtowanie właściwych nawyków finansowych i dążenie do finansowej niezależności w przyszłości. Dzięki miniciti, młode pokolenie będzie miało okazję, podczas zabawy, zrozumieć znaczenie odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji z Banku BNP Paribas.
Inicjatorem i gospodarzem miniciti jest Fundacja Miasto Dzieci. To pierwszy tego rodzaju projekt non-profit w Polsce. Zakup biletu do miniciti przez odwiedzających miasteczko dorosłych nie tylko zapewnia ich dzieciom niezapomniane doświadczenia, ale również wspiera dzieci ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, zapewniając im darmowy dostęp do zajęć edukacyjnych. Oprócz możliwości poznania świata bankowości, dzieci w miniciti, mogą także spróbować swoich sił między innymi jako reporterzy, sprzedawcy, policjanci, strażacy czy inżynierzy. Bilety dostępne są na stronie: www.miniciti.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Miniciti to tylko jedna z wielu inicjatyw edukacyjnych, w które angażuje się Banku BNP Paribas. Bank w ramach powstałej kilka lat temu ,,Misji Edukacja” realizuje obecnie swój najnowszy program „Misja Kieszonkowe” – to innowacyjna i pierwsza w Polsce kampania edukacji finansowej, która wykorzystuje kieszonkowe jako praktyczne narzędzie wprowadzania dzieci w świat samodzielnych finansów. Właśnie zakończyła się jego druga edycja, w której nauczyciele przekazywali dzieciom wiedzę związana m.in. z wartością pieniądza, zarządzaniem budżetem oraz oszczędzaniem. Ten unikalny program edukacyjny banku przyczynił się do zwiększenia samodzielności finansowej i wiedzy 51 500 dzieci w całej Polsce. Po ukończeniu programu, dzieci udzielały nawet o 70% więcej prawidłowych odpowiedzi na pytania sprawdzające ich wiedzę. W projekcie wzięło także udział 1724 nauczycieli, a dodatkowo aż 12 240 dzieci uczestniczyło w konkursie organizowanym w ramach tego programu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bank BNP Paribas, widzi swoją rolę w przygotowywaniu młodych pokoleń do wyzwań, jakie niesie przyszłość. Wspieramy dzieci i młodzież w rozwijaniu kluczowych umiejętności, które są niezbędne w dzisiejszym dynamicznym świecie, poprzez różnorodne programy edukacyjne. Nasze inicjatywy, takie jak np. program „Misja Edukacja”, obejmują szeroki zakres tematyczny, uwzględniając kwestie związane także z ekologią, bezpieczeństwem, przedsiębiorczością czy cyberbezpieczeństwem. Wierzymy, że kompleksowa edukacja stanowi klucz do sukcesu młodego pokolenia i dążymy do tego, aby dzieci i młodzież nie tylko były kompetentne finansowo, ale także radziły sobie w różnych aspektach życia – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji z Banku BNP Paribas.
W ramach projektu bank współpracuje również z nauczycielami, ekspertami oraz rodzicami i stworzył specjalne materiały oraz edu-warsztaty. Co więcej, pracownicy banku również chętnie angażują się w podobne projekty edukacyjne i wykorzystując materiały przygotowane przez Bank BNP Paribas, sami prowadzą edukacyjne zajęcia. W roku szkolnym 2022/2023 bankowi eksperci przeprowadzili lekcje aż dla 7401 osób w Polsce. Dodatkowo, w ramach programu BAKCYL, który jest koordynowany przez Warszawski Instytut Bankowości, pracownicy banku angażują się jako wolontariusze i pełnią rolę nauczycieli, przekazując młodym ludziom wiedzę z zakresu finansów.