The Drum Awards for Marketing EMEA to prestiżowe wyróżnienie przyznawane w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki za wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu.
W poprzednich edycjach nagrodzono m.in. BMW, Coca Colę czy firmę Swarovski. Tym razem to Bank Pekao został doceniony przez jury, w skład którego weszli czołowi przedstawiciele branży marketingowej, pracujący na co dzień z takimi gigantami jak np. Disney, Rolls-Royce oraz PlayStation, zajmując trzecie miejsce w kategorii Metaverse.

Sukces możliwy był dzięki odważnej decyzji Banku Pekao, który jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, pod koniec 2024 roku, stworzył autorską mapę w grze Fortnite. Inicjatywa ta stanowiła fragment długoterminowej kampanii marketingowej Konta Przekorzystnego dla Młodych z kartą gamingową pod hasłem „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”, skierowanej do osób w wieku od 13 do 26 lat. Projekt okazał się skutecznym sposobem dotarcia do młodego pokolenia. Dynamiczna forma przekazu, jak również konkursy z nagrodami przełożyły się na wysoki poziom interakcji i pozytywny odbiór wśród użytkowników.
– Przygotowaliśmy coś wyjątkowego dla naszych młodych klientów – pionierską mapę Money Tycoon stworzoną w grze Fortnite. W ten sposób pokazujemy, że rozumiemy świat młodego pokolenia i ich potrzeby. Chcemy docierać do nich tam, gdzie są najbardziej otwarci na nowe treści – również te związane z edukacją finansową. Nie ma lepszego sposobu na naukę niż zabawa – mówi Jorge Sánchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
– Nasza obecność w Fortnite to element szerokiej strategii Pekao. Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci – również ci najmłodsi. Edukacja finansowa poprzez grę nie jest chwilowym trendem, ale inwestycją w przyszłość młodego pokolenia. Wierzymy, że umiejętności zdobyte już dziś, przełożą się na lepsze decyzje finansowe w przyszłości – dodaje Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w Banku Pekao S.A.

Kampania została zrealizowana we współpracy z agencją marketingową Sales&More, która odpowiadała za pomysł oraz wdrożenie mapy Money Tycoon Pekao w grze Fortnite. Koncept kreatywny przygotowała natomiast agencja SPOT AND DOT, a mapę – zespół BeLoud. Do współpracy zaproszono również influencera Kamila „Kalucha” Kalińskiego, najpopularniejszego twórcę GTA V na polskim YouTubie.
Artykuł sponsorowany, powstał we współpracy z Bankiem Pekao.