Barbie „przywraca wiarę w człowieczeństwo”

Internauci wyłonili najciekawsze spoty 2015 roku w serwisie YouTube. Najlepszym video w konkursie YouTube Ads of 2015 w kategorii „spot, który przywraca wiarę w człowieczeństwo” znalazł się film Barbie™ Imagine The Possibilities.
O autorze
1 min czytania 2015-12-17

To kilkudziesięciosekundowe video w zabawny i chwytający za serce sposób pokazuje, jak zabawa lalkami stymuluje wyobraźnię i rozwój małych dziewczynek. Spot w ciągu kilku tygodni zyskał 19 milionów wyświetleń. Sukces video dowodzi, że Barbie się zmienia i robi to w bardzo dobrym kierunku. 

Najnowszy spot Barbie został ogłoszony najlepszym w kategorii filmów na YouTube, które „przywracają wiarę w ludzkość” (#TheYouTubeAd That Restores Your Faith in Humanity). Film przedstawia reakcje uchwycone ukrytymi kamerami w pięciu różnych miejscach, w których nikt nie spodziewa się spotkania z siłą marzeń małych dziewczynek. Bohaterki pojawiają się w roli trenerki drużyny piłkarskiej, wykładowcy na uniwersytecie, weterynarza, businesswoman czy przewodnika po muzeum.   Wideo ukazuje, jaką siłę ma wyobraźnia dzieci, które w czasie zabawy lalkami, wcielają się w różne role, zawody.  Tym samym Barbie przedstawia swoje motto dla wszystkich, bez względu na pochodzenie, status społeczny, wiek czy płeć: „Możesz być, kim chcesz”. 

2015 rok był dla Barbie przełomowym. Po raz pierwszy ta kultowa lalka zrzuciła wysokie obcasy i założyła płaskie baleriny, trampki i sandały.  Barbie to już nie tylko amerykańska blond piękność o niebieskich oczach, ale także Azjatka, Indianka, brunetka, rudzielec z ciemniejszą karnacją, jaśniejszą, piegowatą… to kilkadziesiąt różnych lalek, które pobudzają pasje, marzenia i wyobraźnię małych dziewczynek.  W ostatnich tygodniach sporym echem odbiła się także najnowsza współpraca Barbie z domem mody Moschino, w reklamie której lalkami bawią się już nie tylko dziewczynki, ale także chłopiec wystylizowany na projektanta mody.

Po raz kolejny Barbie podkreśliła niezależność myślenia i pokazała, że każdy może być, kim chce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawego usłyszymy o Barbie w 2016 roku? Koncern Mattel nie zdradza jeszcze swoich planów, ale mając z tyłu głowy zmianę wizerunku z ostatnich miesięcy, spodziewajmy się jeszcze więcej. Dlaczego? Bo Barbie może być, kim chce. 

Zobacz nagrodzone wideo Barbie tutaj: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie nagrodzone w konkursie You Tube Ads of 2015 spoty można zobaczyć na stronie https://youtubeadsoftheyear.com/  Laureaci zostali wyłonieni w czasie głosowania internautów.   

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się