To kilkudziesięciosekundowe video w zabawny i chwytający za serce sposób pokazuje, jak zabawa lalkami stymuluje wyobraźnię i rozwój małych dziewczynek. Spot w ciągu kilku tygodni zyskał 19 milionów wyświetleń. Sukces video dowodzi, że Barbie się zmienia i robi to w bardzo dobrym kierunku.
Najnowszy spot Barbie został ogłoszony najlepszym w kategorii filmów na YouTube, które „przywracają wiarę w ludzkość” (#TheYouTubeAd That Restores Your Faith in Humanity). Film przedstawia reakcje uchwycone ukrytymi kamerami w pięciu różnych miejscach, w których nikt nie spodziewa się spotkania z siłą marzeń małych dziewczynek. Bohaterki pojawiają się w roli trenerki drużyny piłkarskiej, wykładowcy na uniwersytecie, weterynarza, businesswoman czy przewodnika po muzeum. Wideo ukazuje, jaką siłę ma wyobraźnia dzieci, które w czasie zabawy lalkami, wcielają się w różne role, zawody. Tym samym Barbie przedstawia swoje motto dla wszystkich, bez względu na pochodzenie, status społeczny, wiek czy płeć: „Możesz być, kim chcesz”.
Zobacz również
2015 rok był dla Barbie przełomowym. Po raz pierwszy ta kultowa lalka zrzuciła wysokie obcasy i założyła płaskie baleriny, trampki i sandały. Barbie to już nie tylko amerykańska blond piękność o niebieskich oczach, ale także Azjatka, Indianka, brunetka, rudzielec z ciemniejszą karnacją, jaśniejszą, piegowatą… to kilkadziesiąt różnych lalek, które pobudzają pasje, marzenia i wyobraźnię małych dziewczynek. W ostatnich tygodniach sporym echem odbiła się także najnowsza współpraca Barbie z domem mody Moschino, w reklamie której lalkami bawią się już nie tylko dziewczynki, ale także chłopiec wystylizowany na projektanta mody.
Po raz kolejny Barbie podkreśliła niezależność myślenia i pokazała, że każdy może być, kim chce.
Co ciekawego usłyszymy o Barbie w 2016 roku? Koncern Mattel nie zdradza jeszcze swoich planów, ale mając z tyłu głowy zmianę wizerunku z ostatnich miesięcy, spodziewajmy się jeszcze więcej. Dlaczego? Bo Barbie może być, kim chce.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Zobacz nagrodzone wideo Barbie tutaj:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie nagrodzone w konkursie You Tube Ads of 2015 spoty można zobaczyć na stronie https://youtubeadsoftheyear.com/ Laureaci zostali wyłonieni w czasie głosowania internautów.