W dzisiejszym świecie sieci społecznościowe, twórcy internetowi, a także rekomendacje rodziny i znajomych odgrywają kluczową rolę w procesie odkrywania i wyboru produktów oraz usług. Podczas ostatniego Meta Marketing Summit, wydarzenia, na którym spotykamy się z naszymi partnerami i klientami z całego świata, rozmawialiśmy na temat najważniejszych trendów marketingowych, które mogą zawładnąć 2025 rokiem. Część z nich będzie z pewnością wpływać na działalność biznesową na naszych platformach i pozwoli budować silniejsze relacje z klientami. Jakie to trendy i jak powinny wpłynąć na działania reklamodawców?
AI, AI i jeszcze raz AI
Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które automatyzują operacje, ułatwiają docieranie do klientów i tworzą treści szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, napędzają rozwój firm nowej generacji. Obecnie niemal wszyscy reklamodawcy Meta korzystają z co najmniej jednego rozwiązania AI z szerokiego portfolio Meta Advantage.
Widzimy również rosnącą popularność naszych narzędzi kreatywnych opartych na generatywnej AI – ponad 4 miliony reklamodawców korzysta z przynajmniej jednego z nich przy opracowywaniu kampanii. Odkryliśmy też, że firmy korzystające z naszego narzędzia do generowania obrazów odnotowały 7% wzrost konwersji od czasu wdrożenia tej funkcji w swoich kampaniach. Jak w trakcie Meta Marketing Summit zauważyła Rita Janušauskaitė, Deputy CEO Kilo Health, wykorzystanie rozwiązań AI w procesie automatyzacji zwiększa efektywność oraz sprawia, że firmy działają szybciej i bardziej niezawodnie.
Wskazówka dla reklamodawców Jeśli jeszcze tego nie robicie, zacznijcie testować lub wykorzystywać narzędzia Meta Advantage w swoich kampaniach, aby sprawdzić, jakie rozwiązania prowadzą do lepszych wyników. |
2025 rokiem budowania relacji
Sztuczna inteligencja pomaga ludziom szybciej i łatwiej docierać do spersonalizowanej treści, umożliwiając twórcom budowanie społeczności, a firmom – znajdowanie klientów. Ten trend jest już widoczny na naszych platformach.
W 2024 roku ulepszenia w systemie rekomendacji treści i filmów doprowadziły do 8% wzrostu czasu spędzanego na Facebooku i 6% wzrostu na Instagramie. Creator economy będzie nadal rosnąć w siłę i według badań Goldman Sachs może do 2027 r. osiągnąć wartość 480 miliardów dolarów.1
Dzieje się tak również dlatego, że twórcy to teraz pełnoprawni przedsiębiorcy – budujący skalowalne modele biznesowe i nawiązujący strategiczne partnerstwa z globalnymi markami. W Meta dobrze rozumiemy, że znalezienie odpowiedniego twórcy, który opowie o marce w angażujący i wiarygodny sposób, jest kluczowym czynnikiem sukcesu kampanii. Jak wynika z naszych badań2, 53% ankietowanych przyznaje, że chętniej kupi produkt, jeśli jest on promowany przez twórców w rolce na Instagramie.
W odpowiedzi na ten trend umożliwiliśmy niedawno reklamodawcom dodawanie treści publikowanych przez twórców do reklam w formie kolekcji w ramach Katalogu reklam Advantage+. Reklamowe kreacje oznaczone są wtedy jako treści stworzone wspólnie przez konto marki oraz konto twórcy.
Testujemy również Rekomendacje twórców, nowy format reklam, który oferuje reklamodawcom dodatkowy, mało wymagający sposób na poprawę wyników reklam partnerskich. Marki mogą umieszczać referencje twórców w formie dodatkowego opisu Rolki.
Dodatkowo, aby ułatwić reklamodawcom działania z twórcami w ramach ich strategii reklamowych, zbieramy wszystkie narzędzia dotyczące reklam partnerskich w nowej zakładce Menedżera reklam, czyli Centrum reklam partnerskich.
Wskazówka dla reklamodawców Warto zainwestować w nawiązywanie strategicznych partnerstw z twórcami. Pomoże to w urozmaiceniu narracji o marce za pośrednictwem formatów wideo. Korzystanie z Centrum reklam partnerskich w Menedżerze reklam Meta może zdecydowanie usprawnić ten proces – ograniczy trudności operacyjne i zwiększy skuteczność kampanii. |
Działaj globalnie!
Potrzeba nieograniczonego dostępu do szerokiej gamy produktów stale rośnie. Między innymi dlatego ludzie coraz częściej korzystają z technologii, aby robić zakupy w sklepach online z całego świata. Wzrost elektronicznego handlu transgranicznego jest dwukrotnie szybszy niż krajowego i przewiduje się, że osiągnie 3,3 biliona dolarów w 2028 r.
59% osób kupujących produkty za granicą odkrywa je na platformach Meta. 41% z nich angażuje się też w działania pozakupowe na naszych platformach. Klienci kupują za granicą nie tylko ze względu na cenę, lecz także po to, aby zdobyć marki niedostępne w ich kraju lub produkty wyższej jakości. Właśnie po to inwestujemy w sztuczną inteligencję – aby zwiększać zasięg i skuteczność reklam bez względu na granice, precyzyjnie dopasowując produkty do odbiorców.
Wskazówka dla reklamodawców Przygotowanie firmy do sprzedaży zagranicznej nie musi być rewolucją. Zacznij od rozwiązania najważniejszych problemów i stopniowo usprawniaj procesy z pomocą partnerów Meta wspierających globalną ekspansję. |
1https://www.goldmansachs.com/insights/articles/the-creator-economy-could-approach-half-a-trillion-dollars-by-2027
2Badania zlecone przez Meta, przeprowadzone przez GWI, 2023. Podstawa: 6 758 intensywnych użytkowników krótkich filmów wideo (1 178 w Brazylii, 1 110 w Niemczech, 1 178 w Indiach, 557 w Japonii, 515 w Korei Południowej, 1 113 w Wielkiej Brytanii, 1 107 w Stanach Zjednoczonych) w wieku 16-64 lata, którzy co najmniej raz w tygodniu korzystają z Reels.
Zdjęcie główne: R. Bednarski
Materiał sponsorowany, powstały we współpracy z Meta.