W kampanii wykorzystano znane dzieła mistrzów malarstwa, w tym obrazy takie jak: „Mona Lisa” i „Portret Ginevry Benci” Leonarda da Vinci, „Dziewczyna z perłą” autorstwa Johannesa Vermeera,„Portret Adama Mickiewicza na Judahu skale” Walentego Wańkowicza oraz „Stańczyk” Jana Matejki. Ożywione za pomocą technik AI obrazy pokazują, jak kawa Barissimo inspiruje i pobudza do życia – nie tylko postaci ze sztuki, ale także w metaforycznej analogii – klientów ALDI. W każdej animacji odbiorca słyszy dedykowaną ścieżkę muzyczną nawiązującą do klasycznych brzmień – także skomponowaną dzięki narzędziom, jakie daje AI.
– Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampanii dla marki własnej Barissimo otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej ALDI. Ożywienie dzieł sztuki w ramach kampanii Barissimo to dowód, że retail może łączyć aspekty artystyczne z codziennymi potrzebami zakupowymi klientów. Nowoczesne technologie, takie jak AI, pozwalają nam nie tylko promować produkty, ale również wprowadzać innowacje, które wyznaczają kierunki rozwoju branży. Przy pomocy obrazów, które są znane i cenione na całym świecie, chcemy podkreślić jakość i wyjątkowość naszej kawy. Wierzymy, że kawa Barissimo jest jak dobra sztuka – łączy pokolenia oraz koneserów dobrego smaku i stylu. Nieprzypadkowo to właśnie w warszawskim Koneserze – kulturalno-rozrywkowym miejscu stolicy, w którym mieści się także sklep ALDI, 15 lutego odbędzie się wyjątkowe wydarzenie performatywne wspierające kampanię. Już dziś zapraszamy wszystkich mieszkańców Warszawy, by do nas dołączyli i osobiście przekonali się, jaką ożywiającą moc ma w sobie kawa Barissimo – komentuje Luiza Urbańska z Biura Prasowego ALDI Polska, koordynatorka projektu.
Zobacz również
Finał kampanii i performance w warszawskiej Galerii Koneser
Oprócz animowanych dzieł sztuki, kampania obejmuje także specjalny performance, który odbędzie się 15 lutego br. w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Aktor wcieli się w jedną z ożywionych postaci malarskich, a na miejscu będzie można skosztować kawy marki Barissimo, przygotowywanej przez baristę. Dla odwiedzających sklep ALDI w Koneserze, w tym dniu, przygotowano dodatkowe promocje na produkty Barissimo. Dla pierwszych 50 klientów praskiego ALDI, którzy zrobią zakupy za min. 199 zł, będzie czekać specjalny upominek. Już dziś sieć zaprasza wszystkich do udziału w wydarzeniu i odkrycia nowego wymiaru kawy Barissimo w praskim Koneserze. Dzięki zastosowaniu aromamarketingu klienci będą mogli poczuć zapach świeżej kawy w sklepie ALDI w Centrum Praskie Koneser.
Kampanię ALDI wspierają twórcy internetowi, którzy dzielą się na swoich kanałach z odbiorcami informacjami dotyczącymi eventów i ciekawych wydarzeń w Warszawie. ALDI podjęło współpracę z Katarzyną Michalik, Damianem Nowakiem, Michałem Sikorskim i twórcą kanału @ProjektMiejski.
Magdalena Siemiaszko została Head of Marketing AC Poland w PPG Deco Polska Sp. z o.o.
Do ożywienia obrazów wykorzystano kilka różnych narzędzi generatywnego AI. Dzieła na etapie testów przechodziły przez różne fazy kreatywne – od całkowitego urealnienia postaci do utrzymania oryginalnego świata wizualnego. W sumie wygenerowanych zostało ponad sto pięćdziesiąt prób – wszystko po to, aby osiągnąć jak najlepszy efekt końcowy. Całość uzupełniona została o unikalną ścieżkę dźwiękową, również stworzoną przy użyciu narzędzi AI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kreację i realizację działań w ramach kampanii „Barissimo – ożywi Twój dzień” odpowiada warszawska agencja Freudnschaft.
Zdjęcia: mat. pras.