Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Barometr e-Shoper 2022: kiedy zrównoważony rozwój staje się głównym kryterium e-zakupów

Nie tylko różnorodność sposobów odbioru paczki może przekonać klientów do dokonania zakupów w danym e-sklepie, ale też zrównoważone, czyli minimalizujące ślad węglowy, zastosowane rozwiązania logistyczne.
O autorze
1 min czytania 2023-05-22

To kolejne potwierdzenie tezy, że kwestia zagrożenia zmianami klimatu przebiła się do świadomości społecznej i będzie kształtować trendy zakupowe w najbliższych latach. To wniosek płynący z nowej edycji Barometru e-Shoper 2022 od Geopost, do którego należy DPD Polska.  

Oczekiwania współczesnego konsumenta wobec rynku e-commerce wciąż wykazują tendencję wzrostową. Rozpatrując te oczekiwania, najczęściej myślimy o możliwości dokonania bezproblemowych zakupów, szybkich i niezawodnych doręczeniach, opcji śledzenia swojej przesyłki czy swobodnego decydowania o jej odbiorze. W ostatnich latach to jednak zrównoważony rozwój stał się jednym z decydujących czynników mających wpływ na wybór sprzedawcy i sposobu doręczenia produktów. Aż dla 60 proc. ankietowanych w Barometrze e-Shoper 2022, ważna jest możliwość wyboru zrównoważonych opcji dostawy. Jeszcze więcej, bo aż 64 proc. konsumentów przyznaje wprost, że chętniej wybierze zakupy w aplikacji czy na stronie internetowej, która tego typu dostawę oferuje kupującym.   

Co oznaczają bardziej zrównoważone opcje dostawy? To przede wszystkim doręczenia za pomocą pojazdów zero i niskoemisyjnych czy możliwość łączenia kilku zamówień w ramach jednej przesyłki. Równolegle rośnie rynek ubrań używanych, co świadczy o tym, że mamy do czynienia z coraz bardziej „zrównoważoną” konsumpcją, również w modelu C2C. 34 proc. regularnych e-nabywców – wg danych Barometru e-Shoper 2022 – przyznaje, że obecnie kupuje więcej produktów używanych”.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Obserwując zmiany świadomości społecznej dotyczące klimatu, w DPD Polska od dawna podejmujemy działania na rzecz redukcji naszego śladu węglowego. Tylko w ubiegłym roku 300 naszych elektrycznych busów kurierskich obsłużyło ponad 4,5 miliona paczek, pokonując prawie 2 mln kilometrów. Rozwijamy także flotę rowerów cargo działającą przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich. Po ulicach największych polskich miast kurierzy rowerowi realizują dostawy za pomocą 60 elektrycznych rowerów. Działając na rzecz klimatu próbujemy sprostać nie tylko oczekiwaniom naszych partnerów biznesowych i klientów detalicznych, ale też realizujemy jeden z najważniejszych filarów DPD Polska, czyli odpowiedzialność za nasze otoczenie i kształtowanie lepszego świata dla przyszłych pokoleń – skomentował Maciej Głowacki, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu DPD Polska.

PS Zapraszamy na darmowy webinar: E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O tym, jak zazielenić e-commerce i jak sprawić, by sprzedaż online przyczyniła się do zrównoważonego rozwoju oraz ochrony naszej planety porozmawiamy z naszą ekspertką Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się