Bartek Jędrzejak w kampanii Friends of Glass wraz z Butelkomanem uczą segregacji

Biegają i skaczą; zabierają, ale i dają; uczą i przypominają. W tak nietypowy sposób Butelkoman – nowa postać na rynku Superbohaterów wraz z Bartkiem Jędrzejakiem - dziennikarzem i prezenterem TVN, zachęcają do segregacji opakowań szklanych w ramach międzynarodowej kampanii edukacyjnej...
O autorze
2 min czytania 2017-10-17

…organizacji non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła – facebook.com/friendsofglasspolska) której działania w Polsce koordynuje Ardagh Group – producent opakowań szklanych. Partnerem tego wydarzenia jest firma Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Większość opakowań, które kupujemy w sklepach, można ponownie wykorzystać. Posegregowane opakowania szklane, są jednak jedynymi wykonanymi z surowców naturalnych, które w całości można w nieskończoność poddawać recyklingowi bez utraty ich naturalnych własności. Niestety świadomość tego co, jak i gdzie segregować, zwłaszcza wśród millenialsów (osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem) jest wciąż niska.

„Razem z Butelkomanem postanowiliśmy to zmienić i przejść od słów do czynów” – mówi Bartek Jędrzejak, który już po raz drugi został ambasadorem kampanii Friends of Glass. „W 2016 roku jako ‘mówiąca butelka’ w nietypowy sposób zachęcałem do segregacji. W tym roku poszliśmy o krok dalej i nie tylko pokazywaliśmy JAK segregować, ale wraz z Butelkomanem dosłownie zabieraliśmy ludziom butelki i wrzucaliśmy je do odpowiedniego pojemnika. Reakcje były różne. Jednakże za każdym razem, gdy Butelkoman porywał komuś butelkę, wręczaliśmy mu w zamian pełną z taką samą zawartością oraz ogromny szklany słój wypełniony łakociami. Wyjaśnialiśmy też, dlaczego warto podarować butelkom i słoikom ‘drugie życie”. Oto dowód:

A skąd pomysł? Od lipca br. zaczęły obowiązywać nowe zasady segregacji, mówi się także dużo o automatach do opakowań, a wciąż niewiele się robi , aby rozmawiać z ludźmi o tym, jak segregować prawidłowo. Okazało się, że sporo osób nie wie, że do recyklingu nadają się tylko szklane butelki i słoiki, a nie przykładowo szklanki lub talerze, które wyrzucamy do odpadów zmieszanych. Dlatego postanowiliśmy – szczególnie młodym ludziom – osobiście z Butelkomanem przekazać kilka istotnych wskazówek.”

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polska kampania edukacyjna jest realizowana w ramach programu „Szkło jest wiecznie żywe”, którego celem jest uświadomienie, że wybór opakowań szklanych w codziennym życiu jest naszym wkładem w zrównoważony rozwój całego środowiska. Oznacza bowiem mniej odpadów i zanieczyszczeń, a więcej surowców naturalnych i zaoszczędzonej energii. W międzynarodowej odsłonie projektu wystąpił niezwykle popularny w mediach społecznościowych duński zespół „The Bottle Boys”, grający wyłącznie na instrumentach wykonanych z butelek po piwie oraz brytyjski raper Ben Bailey Smith, znany bardziej jako Doc Brown

„Z każdym rokiem staramy się stawiać sobie coraz większe wymagania. Dlatego też, tym razem skupiliśmy się nie tylko na samym segregowaniu, ale także na tym, jak prawidłowo je realizować, aby stłuczka szklana faktycznie nadawała się do ponownego przetworzenia, a nie do powtórnej selekcji” – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce. „Cieszymy się, że po raz kolejny był z nami Bartek Jędrzejak, a dodatkowa pomoc Butelkomana była nie tylko efektywna, ale i efektowna.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Partnerami polskiej kampanii, w ramach której powstał film viralowy i dwa teasery, oprócz Ardagh Group i Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., był Stary Browar, GOAP i Remodnis.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Kreacja kampanii oraz nadzór nad nią: KOMUcom
  • Scenariusz virala: Mucha
  • Produkcja i reżyseria virala i teaserów: Mishka
  • Planowanie i zakup mediów: KOMUcom (Internet)