W poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: CO i DLACZEGO
Już po raz drugi nagrody festiwalu Golden Drum podzielone zostały na dwie główne kategorie: WHAT oraz WHY.
Zobacz również
Jury kategorii WHAT będzie szukało wśród prac konkursowych odpowiedzi na pytanie CO jest ich wartością dodaną i wyróżnikiem na tle innych form komunikacji. W dobie niezliczonych źródeł i formatów mediowych, tradycyjne działania komunikacyjne muszą być wyjątkowo kreatywne, by zwracać uwagę i zapisywać się w pamięci. Takich rozwiązań będą oczekiwali członkowie jury, analizując nadesłane zgłoszenia w kategoriach: Film, Druk, OOH, Audio, Digital & Mobile, Design, Innovation and Craft.
Przewodniczącą jury w kategorii WHAT jest Tiffany Rolfe, EVP oraz chief creative officer w R/GA w USA, zdobywczyni licznych nagród kreatywnych, w tym Best of Show na One Show, Grand Prix i Titanium Lions w Cannes oraz Grand Clio. Polskę w jury WHAT będzie reprezentował Bartek Klimaszewski, creative director w McCann Worldgroup Polska, zdobywca ponad 80. nagród, a wśród nich: KTR Polish Ad Club, Cannes Lions, New York Festivals, Effie, Eurobest, MIXX Awards i oczywiście Golden Drum.
Z kolei członkowie jury oceniającego prace z kategorii WHY będą szukali odpowiedzi na pytanie, DLACZEGO dana praca powstała? Współczesny konsument zasypywany jest setkami ofert i głównym wyznacznikiem jego decyzji jest odpowiedź na pytanie DLACZEGO wybrać dany produkt czy usługę zamiast innej, DLACZEGO posłuchać danego przekazu i zaufać konkretnemu usługodawcy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jury oceni zgłoszone prace pod kątem powodu DLACZEGO przybrały daną formę: czy powstały na podstawie genialnego insightu, czy mają wyjątkowe znaczenie dla społeczeństwa? To będzie główny wyznacznik projektów zgłoszonych w kategoriach: Integrated, Activation, Brand Building, Functional Efficiency, Content, Engagement, Genius loci / Local Spirit, Social Good.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przewodniczącym jury z kategorii WHY został Álvaro Rodrigues, CEO/CCO agencji Fullpack w Rio de Janeiro, jeden z najbardziej wpływowych reklamodawców w Brazylii, którego prace zdobyły wiele prestizowych nagród, w tym 26 statuetek Cannes Lions. Polskim przedstawicielem w jury WHAT jest Mikołaj Sadowski, chief creative officer & partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Wraz ze swoim zespołem zdobył ponad 230 nagród kreatywnych, w tym Cannes Lions oraz Eurobest.
Nowa kategoria w konkursie – The Local Spirit / genius Loci.
W tym roku po raz pierwszy jury przyzna nagrodę Genius Loci – wyróżnienie dla projektu będącego swoistym manifestem wybranej kultury lub społeczności. W ten sposób organizatorzy chcą wyrazić uznanie dla projektów, które celebrują różnorodność i wspierają szerzenie wiedzy na ich temat.
Young Drummers Competition
Tradycyjnie Słoweńska Organizacja Turystyki i Golden Drum zapraszają osoby poniżej trzydziestego roku życia do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy i najbardziej kreatywny plakat. W tym roku tematem przewodnim jest: Słowenia, kraina czystych i zdrowych wód.
Głównym założeniem konkursu jest promocja Słowenii jako ciekawej i atrakcyjnej destynacji turystycznej. Nadesłane prace oceni pięcioosobowe Jury, którego przewodniczącym jest David Rolfe EVP i Director of Integrated Production, BBDO New York, USA. Autor zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3000 Euro. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 września 2019 roku o godzinie 24.00.
Ostatnie dni na zgłaszanie prac konkursowych
To już ostatnie chwile dla tych, którzy chcą zglosić swój projekt do udziału w głównym konkursie Golden Drum. Termin nadsyłania zgłoszeń kończy się 13 sierpnia 2019 o godzinie 24.00. To również ostatni dzień, w którym można kupować bilety wstępu na festiwal w ramach Early Bird.