W związku z panującą pandemią koronawirusa większość muzeów czy też galerii sztuki zostało zamkniętych. Muzeum J. Paula Getty’ego w Los Angeles postanowiło więc zorganizować nietypową rozrywkę dla swoich fanów, którzy przebywają aktualnie w domach zgodnie z zaleceniami amerykańskiego rządu – muzealnicy poprosili internautów o odtworzenie ulubionych dzieł sztuki za pomocą materiałów, które akurat mają pod ręką w swoich czterech kątach i opublikowanie zdjęć w sieci wraz z hashtagiem #betweenartandquarantine.
Najciekawsze prace zostały opublikowane na profilach instytucji w social mediach. Trzeba przyznać, że niektórzy wykazali się naprawdę dużą kreatywnością ;).
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podobną akcję zrealizowało też Rijksmuseum.
PS
Na facebookowym profilu miasta Łódź pojawiło się humorystyczne wideo zatytułowane „Jak przetrwać w czasie kwarantanny?”. Bohaterami filmu są murale, które na potrzeby produkcji ożyły.
PS2
1,5 stopnia Celsjusza to z pozoru tak niewiele – lecz ubiegłoroczna akcja organizacji WWF i madryckiego muzeum Prado dobitnie pokazała, jak błędne jest to stwierdzenie. W jej ramach zmodyfikowano słynne dzieła sztuki, by pokazać możliwe skutki ocieplenia klimatu.
PS3
Frida Kahlo, Mona Lisa i Picasso jako instagramerzy – brzmi niewiarygodnie? Portugalski artysta sprawił, że jest to możliwe – na profilu na Instagramie zatytułowanym „Untitled.Save” publikuje zdjęcia ikon kultury jako popularnych instagramowiczów.