Ruch Chorzów należy do grona najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich w historii Polski. Dziś do niebieskiej rodziny, w roli Sponsora Strategicznego, dołącza Betclic. Logotyp czołowej marki bukmacherskiej w Polsce zajmie miejsce w centralnej części frontu koszulki meczowej Ruchu oraz na strojach treningowych.
Branding pojawi się również m.in. na stadionie podczas meczów domowych, w oficjalnych materiałach drukowanych, a także na stronie internetowej klubu, grafikach publikowanych w mediach społecznościowych czy w materiałach tworzonych przez klubową telewizję – Ruch TV. W przyszłości logo Betclic znajdzie się także na autokarze drużyny.
Zobacz również
Umowa sponsoringowa oparta została o trzy źródła finansowania. Oprócz stałej kwoty i premii za wyniki sportowe, Ruch Chorzów otrzymywać będzie wynagrodzenie w ramach współpracy afiliacyjnej. Każdy nowy gracz w Betclic, który zarejestruje konto z kodem „NIEBIESCY”, wpłaci pierwszy depozyt w wysokości 100 PLN i zagra za tę kwotę, gwarantuje klubowi wsparcie finansowe tej samej wysokości na wybrany razem z klubem cel.
Wśród celów znajdą się m.in. dofinansowanie do wyjazdu kibiców na wybrany mecz wyjazdowy czy oprawy derbów, stworzenie muralu w centrum Chorzowa, digitalizacja i udostępnienie archiwów klubowych z lat przedwojennych czy nowa platforma e-commerce klubu. To dopiero pierwsze cele ujawnione przez Betclic i Ruch – informacje o kolejnych będą prezentowane na bieżąco. Ponadto marka przygotowała budżet marketingowy na akcje aktywacyjne dla kibiców.
Fani „Niebieskich” mogą spodziewać się również jeszcze większej liczby interesujących treści na temat drużyny dzięki współpracy Betclic z Ruch TV. Na kanale YouTube bukmachera publikowane będą filmy przygotowywane przez klubową telewizję.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ofercie Betclic kibice mogą już znaleźć nową, rozbudowaną ofertę na zakłady związane z Ruchem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji rozpoczęcia współpracy powstał film promocyjny, w którym w rolę lektora wciela się aktor Michał Żurawski – wieloletni kibic „Niebieskich”. To pierwszy efekt ścisłej kooperacji marki z klubem. Za produkcję odpowiada bowiem „ASCETO” – lider klubowej telewizji Ruch TV. Bohaterem materiału jest Tomasz Foszmańczyk – kapitan chorzowskiej drużyny, który przeszedł z nią drogę od 3. ligi do PKO BP Ekstraklasy.
– Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że możemy wesprzeć rozwój jednego z najlepszych klubów piłkarskich w historii Polski jako Sponsor Strategiczny. Widzimy w działaniach naszej marki oraz Ruchu Chorzów wiele punktów wspólnych. Kilka lat temu klub znalazł się na krawędzi, ale zamiast zaczynać „od zera”, tak jak wiele organizacji sportowych w Polsce, wybrał swój kurs i wyszedł z problemów obronną ręką dzięki ciężkiej pracy i ogromnemu wsparciu fanów. To właśnie społeczność kibiców, która w ostatnich latach wielokrotnie pokazywała swoją siłę, jest największą wartością Ruchu. Dlatego też nasza współpraca będzie polegać nie tylko na wsparciu finansowym działalności klubu, ale także na aktywacji jego kibiców i dostarczaniu im jeszcze większej liczby ciekawych treści na temat drużyny, w tym także poprzez kanały internetowe marki Betclic – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.
– Kilka lat temu obraliśmy kurs na Ekstraklasę i dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu całej „Niebieskiej” społeczności udało nam się ten cel osiągnąć. Do elity wkraczamy z nowym Sponsorem Strategicznym, jednym z największych graczy na świecie w branży bukmacherskiej. To dla nas duże wyróżnienie, a dla wszystkich obserwatorów polskiej piłki kolejne potwierdzenie, że Ruch to dzisiaj marka godna zaufania. Nawiązanie tak istotnej współpracy to w dużej mierze zasługa zdeterminowanej, walczącej do ostatnich sekund drużyny, która odniosła sukces w postaci awansu do PKO BP Ekstraklasy, ale także naszych Kibiców. To ich postawa, zaangażowanie, wypełnianie stadionu do ostatniego miejsca i gorący doping na każdym meczu, zwraca uwagę i budzi zainteresowanie dużych marek, takich jak Betclic. Dlatego też bardzo ważnym elementem naszej umowy są działania wprost skierowane do fanów – powiedział Seweryn Siemianowski, prezes zarządu Ruchu Chorzów.