To prawdopodobnie największa kampania profilaktyki zdrowotnej w Polsce. Instytut blend-a-med Oral-B szacuje, ze w ciągu trwania akcji przebadanych zostanie ok. 48 tysięcy Polaków. Współorganizatorem akcji jest sieć sklepów Biedronka, a patronat nad akcją objęli: Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych oraz profesjonalne magazyny dentystyczne jak: Dental Tribune International, Nowy Gabinet Stomatologiczny, Stomatologia.
Polacy nie dbają o zdrowie jamy ustnej. Z danych Eurobarometer wynika, że aż 66% Polaków odwiedza gabinety dentystyczne rzadziej, niż raz w roku. 14% Polaków pojawia się w gabinecie dopiero, gdy zmusi ich do tego bolący ząb. Efekty takiej postawy są aż nadto widoczne: z danych Eurobarometer wynika, że zaledwie 28% dorosłych Polaków ma wszystkie swoje zęby. Pod tym względem mamy jedne z najgorszych statystyk w całej Unii Europejskiej. Co więcej, nie wszyscy zdają sobie sprawę, że zęby to nie jedyny obszar jamy ustnej, z którym mamy problemy. Z Monitoringu Zdrowia jamy Ustnej wynika, że aż 75,5% Polaków cierpi z powodu złego stanu dziąseł. W codziennych zabiegach higienizacyjnych dziąsła są często ignorowane, a tymczasem to od nich w dużej mierze zależy zdrowie całej jamy ustnej. Nieleczone problemy z dziąsłami mogą prowadzić do poważnych schorzeń, jak paradontoza, zapalenie ozębnej czy trwałego uszkodzenia kości utrzymującej zęby w szczęce.
Zobacz również
Teraz Polacy mają unikatową okazję, by sprawdzić stan swoich zębów i dziąseł oraz dowiedzieć się, jak prawidłowo dbać o zdrowie jamy ustnej, by przez wiele lat cieszyć się zdrowym uśmiechem. 16 czerwca br. ruszyła ogólnopolska kampania Instytutu blend-a-med Oral-B. Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu odwiedzą ponad 380 miast na terenie całej Polski. W każdym Centrum będą wykonywane bezpłatne przeglądy jamy ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem sprawdzenia stanu zdrowia dziąseł. Odwiedzający otrzymają również porady i wskazówki, jak prawidłowo dbać o zdrowie zębów i dziąseł.
Kampania Instytutu blend-a-med Oral-B ma na celu zachęcenie Polaków do regularnych wizyt kontrolnych u dentysty i pokazać ilu problemom ze zdrowiem zębów i dziąseł można zapobiec dzięki regularnemu sprawdzaniu stanu jamy ustnej i odpowiedniej codziennej pielęgnacji.
Mobilne Centra Dentystyczne będą ulokowane na parkingach sklepów sieci Biedronka – partnera akcji. Według szacunków Instytu blend-a-med Oral-B z bezpłatnych konsultacji dentystycznych może skorzystać nawet 48 tysięcy Polaków.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania profilaktyki zdrowotnej jamy ustnej odbywa się pod patronatem medialnym magazynów Dental Tribune International, Nowy Gabinet Stomatologiczny oraz Stomatologia i jest rekomendowana przez Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegółowe informacje na temat trasy mobilnych centrów dentystycznych oraz akcji Instytutu blend-a-med Oral-B znajdują się na stronie www.instytut.pl oraz www.biedronka.pl