Z pomocą badania Audience Scan marki mogą dowiedzieć się wszystkiego o swoich fanach na Facebooku – od zainteresowań, przez stan cywilny, zawód, uczestnictwo w wydarzeniach, po system operacyjny, którego używają żeby korzystać z platformy. Badanie Sotrender pozwala też przeanalizować konkurencję czy dowolną grupę użytkowników Facebooka zainteresowanych wybranym tematem. Może też pokazać, czym interesują się subskrybenci newslettera bądź klienci sklepu internetowego. Co ważne, są to rzeczywiste dane o zachowaniu użytkowników (a nie deklaracje), przedstawione bez udostępniania danych osobowych poszczególnych osób.
Jak marki mogą wykorzystać Audience Scan?
Zobacz również
Oprócz szczegółowych danych na temat demografii i zachowań, Audience Scan pozwala określić, którzy influencerzy, liderzy opinii, produkty i media są szczególnie popularne w wybranej grupie docelowej. Tego typu informacje są niezbędne do przygotowania skutecznej strategii reklamowej na Facebooku czy podjęcia decyzji, z którą marką czy influencerem warto nawiązać współpracę marketingową.
Porównanie popularności Andrzeja Dudy i Roberta Biedronia na Facebooku
Analizując popularność wybranych polityków, Sotrender sprawdził nie tylko profil demograficzny osób, które polubiły ich oficjalne strony, ale również profile osób, których inna aktywność na Facebooku wskazywała na zainteresowanie Dudą lub Biedroniem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z analizy Sotrender wynika, że:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Robertem Biedroniem w okresie ostatniego miesiąca interesowało się aż 1,8 mln użytkowników Facebooka, Prezydentem Dudą 430 tys.
- Oficjalny profil Andrzeja Dudy ma więcej fanów niż oficjalny profil Biedronia, a mimo to zainteresowanie prezydentem jest mniejsze. Duda ma więcej fanów niż obserwujących profil, z kolei Biedroń ma więcej obserwujących niż fanów.
- Zainteresowanie Robertem Biedroniem jest większe w każdej grupie demograficznej i w każdym regionie.
- Zainteresowanie Andrzejem Dudą jest największe wśród mężczyzn w wieku 18 – 24 lata, a Robertem Biedroniem wśród mężczyzn w wieku 25 – 34 lata.
- Wśród kobiet najwięcej zainteresowanych oboma politykami jest w wieku 25 – 34 lata, jednak w tej grupie zainteresowanie Biedroniem jest czterokrotnie większe.
- Najwięcej osób zainteresowanych politykami mieszka w woj. mazowieckim, a najmniej w woj. opolskim.
Sama popularność na Facebooku nie wystarczy, żeby wygrać wybory prezydenckie i nie może być traktowana jak prognoza wyników wyborów. Szczególnie, że Andrzej Duda nie będzie jedynym przeciwnikiem, z którym przyjdzie się zmierzyć potencjalnemu kandydatowi Lewicy. Z badania Sotrender wynika jednak, że zainteresowanie Robertem Biedroniem na Facebooku jest duże, co jest dowodem na to, że polityk skutecznie wykorzystuje social media do kształtowania swojego wizerunku, co może być atutem w zbliżającej się kampanii.