„KitKat Cup” wykracza poza ramy klasycznej promocji sprzedaży. Zadaniem agencji było przygotowanie koncepcji aktywacji, która dotrze do uczestników świata gamingu. Postawiono na niestandardowe rozwiązanie: zamiast popularnych nagród w promocji, zaproponowano uczestnikom promocji udział w turnieju, który generuje pozytywne emocje. Takie rozwiązanie ma pozwolić markom Kit-Kat oraz Lion w jeszcze silniejszy sposób budować świadomość produktów kierowanych do graczy.
– Podejście do shopper marketingu bardzo ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat, a gdy celem jest aktywacja Generacji Z mówimy o rewolucji. Działania muszą być oparte o ich zainteresowania, komunikacja oparta o real time marketing i współpracę z influencerami, a to wszystko musi być osiągalne w ich telefonie. Organizacja turnieju KitKat Cup skierowanego do amatorów, idealnie wpisuje się w powyższe wymagania jak i w strategię globalną marki, która zachęca do zjedzenia KitKata w czasie przerwy w grze „Czas na przerwę, czas na KitKat”. Sam KitKat jest sponsorem Ultraligi – polskiej ligi League of Legend – mówi Izabela Bylińska z Nestle Polska.
Zobacz również
Udział w turnieju „KitKat Cup” oparty jest na prostym mechanizmie buy & get: kup produkty KitKat lub Lion za 6 zł, zarejestruj zakup poprzez Messenger lub Discord i odbierz dostęp do platformy turniejowej. Turniej będzie trwał od 1 do 29 maja. Na uczestników czekają nagrody pieniężne: od 500 zł do 10 000 zł. Dodatkowo dla pierwszych 3 tys. graczy przygotowano skrzynki HEXTECH – zestaw prezentów w grze ze specjalnej edycji limitowanej.
Odpowiedni dobór metody dołączenia do promocji, to bardzo istotny element strategii dotarcia do świata e-sportowego. Zdaniem Jakuba Mazura z sieci sklepów Biedronka organizacja turnieju League of Legends to szansa dla Biedronki do zacieśnienia relacji z graczami i dołączenia do rozwijającego się świata gamingu.
Za strategię, koncepcję kreatywną i organizację promocji odpowiada Albedo Marketing. Wspiera ją GG-League – eventowa agencja e-sportowa, która zajmuje się koordynacją turnieju. Aktywacja wspierana jest szeroką komunikacją w kanałach digitalowych oraz przy półce sklepowej. Za budowanie zasięgu promocji odpowiadają streamerzy gamingowi: Czekolad i Lewus, którzy na co dzień grają w League of Legends. Dodatkowym elementem wspierającym komunikację influencerską jest wysyłka kreatywna do mikroinfuencerów, która zachęca do zakupu batonów i rejestracji w turnieju. Na ostatnim etapie ścieżki konsumenckiej, do zakupu produktów KitKat i Lion zachęca specjalna ekspozycja produktowa w sieci sklepów Biedronka. Transmisję turnieju będzie można obejrzeć online na platformie Twitch.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Jako agencja działamy kompleksowo, dlatego w komunikacji turnieju postawiliśmy na kanały i twórców bliskich graczom oraz współprace z partnerami, którym realnie zależy na budowaniu świadomości e-sportu w Polsce. Właściwe określenie grupy docelowej jest kluczowe dla promocji, dlatego połączyliśmy wsparcie sprzedaży z aktywacją, która pokazuje, że KitKat jest dla każdego gracza, również amatora – podsumowuje Lena Gumna z Albedo Marketing.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Wywiad: Aleksandra Marciniak (Polska Liga Esportowa): Dzięki wzrostowi popularności esport stał się pełnoprawną rozrywką XXI wieku
– Dzięki współpracy z esportem przede wszystkim docieramy do młodej, dynamicznej i bardzo wdzięcznej grupy docelowej – na temat działalności PLE, a także o działaniach marek w obszarze esportu rozmawialiśmy z Aleksandrą Marciniak, head of sale and partnerships Polskiej Ligi Esportowej.
PS 2 Wyższy level komunikacji w gamingu – case study marki Grześki
Marka Grześki w ramach platformy komunikacyjnej „Każdy ma swoje Grześki”, realizując działania 360 stopni po raz kolejny weszła w gaming, tym razem wspinając się na wyższy level komunikacji, czyli wykorzystując mechanikę in-game advertising.