Wraz z Nowym Rokiem w życie wejście zmiana w prawie dotyczącym sprzedaży i zakupu napojów energetycznych. Mowa o produktach, które w składzie zawierają kofeinę lub taurynę. Od 1 stycznia 2024 roku będzie je można kupić jedynie po ukończeniu 18 lat, a próba zakupu będzie każdorazowo weryfikowana przez sprzedawców.
Sieć supermarketów Biedronka należących do portugalskiego przedsiębiorstwa Jerónimo Martins postanowiła już wcześniej przygotować się do nadchodzących zmian i wyposażyła w dodatkowe mechanizmy kasy samoobsługowe. Obecnie, kupując energetyki i skanując je samodzielnie, klienci napotkają komunikat o konieczności zatwierdzenia transakcji przez jednego z pracowników sklepu. Podobne informacje wyświetlają się na ekranach kas samoobsługowych również w przypadku próby zakupu alkoholu.
Zobacz również
Zmiany na razie tylko na próbę
Jak się okazuje, nowe mechanizmy aktywne w kasach przeznaczonych do samodzielnej obsługi jak na razie nie obligują klientów Biedronki do prezentowania dowodów osobistych pracownikom sklepu. Wszystko zmieni się już niebawem, bowiem zmiany w ustawie o zdrowiu publicznym zaczną obowiązywać wraz z nadejściem 2024 roku.
Komunikat: „Artykuł z ograniczeniem sprzedaży” to więc dopiero przedsmak obostrzeń mających objąć zarówno klientów poniżej 18. roku życia, jak i sprzedawców napojów energetycznych. Warto się jednak zacząć do niego przyzwyczajać, bowiem zmiany w prawie to kwestia zaledwie kilku kolejnych dni.
Zdjęcie główne: wiadomoscihandlowe.pl
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS Czy sprzedaż napojów energetycznych powinna być zakazana do 18 r.ż.? Jak to wpłynie na rynek?
Wśród członków sejmowej Komisji Zdrowia na nowo rozgorzał temat dot. sprzedaży energetyków osobom nieletnim. Już na jesieni przekonamy się, czy rynek ten zostanie bardziej uregulowany. Czy powinno tak być i co możemy zobaczyć na przykładzie krajów, które wprowadziły restrykcje?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Zacapa stawia na kobiety. Marka rumu uruchomiła pierwszą globalną kampanię
Zacapa — gwatemalska firma produkująca wyjątkowej jakości rum, pod koniec grudnia wystartowała z pierwszą globalną kampanią reklamową. Strategia marki jest tym bardziej niezwykła, że jej głównym tematem są siła i sprawczość kobiet.