Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Biedronka wspiera uczennice w projekcie „Akcja menstruacja w Twojej szkole”

Biedronka wspiera uczennice w projekcie „Akcja menstruacja w Twojej szkole”
Sieć sklepów Biedronka od pięciu lat wspiera projekt „Akcja menstruacja w Twojej szkole”, przekazując produkty menstruacyjne marki Femina do polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W rozpoczynającym się roku szkolnym dostarczy ponad 1,2 miliona produktów menstruacyjnych, z których będzie mogło skorzystać 121 tysięcy uczennic.
O autorze
1 min czytania 2025-09-04

Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice ze względu na brak dostępu do środków higienicznych.

Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 milionów kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to także Polski. Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie, młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji.

– Biedronka, jako firma odpowiedzialna społecznie, jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od 5 lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina – mówi Julia Dmytryshyna, Menedżerka ds. Marketingu w sieci Biedronka.

Zdjęcie główne: mat. pras.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj