Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice ze względu na brak dostępu do środków higienicznych.
Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 milionów kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to także Polski. Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie, młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji.
Zobacz również
– Biedronka, jako firma odpowiedzialna społecznie, jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od 5 lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina – mówi Julia Dmytryshyna, Menedżerka ds. Marketingu w sieci Biedronka.
Zdjęcie główne: mat. pras.

#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open