Na biegaczy tegorocznej edycji Festiwalu Biegowego (5-7 września) czekać będą dwa Zwrotomaty – jeden ustawiony na mecie, drugi w strefie EXPO PolKa – Polska Kaucja i Muszynianki. Do maszyn trafią puste butelki, po wodzie rozdawanej w pakietach startowych.
Biegacze nieprzypadkowo są jednymi z pierwszych, którzy testują nowe rozwiązanie. Według badań, osoby aktywne fizycznie częściej angażują się w inicjatywy proekologiczne i zwracają uwagę na ich jakość. To społeczność, która naturalnie łączy zdrowy styl życia z troską o środowisko.
Zobacz również

– Podobnie będzie z systemem kaucyjnym – prosty gest zwrotu butelki, powtarzany każdego dnia, pozwoli nam zbudować nawyk, który działa na korzyść wszystkich: ludzi i środowiska. Dlatego jesteśmy w Piwnicznej-Zdroju jako operator systemu, partner Festiwalu i sponsor nagród Sądeckiej Dychy, ale też jako biegacze. Razem z Muszynianką i Piwniczanką chcemy pokazać, że każdy może być częścią oBIEGu – i że ta zmiana zaczyna się od bardzo prostego ruchu. System kaucyjny to jedno z największych polskich przedsięwzięć środowiskowych ostatnich lat. Zależało nam, by pokazać, że oddawanie butelek staje się częścią nowego obiegu, a biegacze – jak zawsze pierwsi – potrafią zrobić krok w stronę tej zmiany. Festiwal Biegowy to idealne miejsce, by to symbolicznie zainaugurować. Tu spotykają się ludzie, którzy wiedzą, że konsekwencja i nawyki prowadzą do sukcesu – mówi Magdalena Markiewicz, prezes zarządu PolKa.
System kaucyjny ruszy w Polsce 1 października 2025 r. i obejmie:
- butelki plastikowe jednorazowe do 3 l (kaucja 50 gr),
- puszki metalowe do 1 l (kaucja 50 gr),
- butelki szklane wielokrotnego użytku do 1,5 l (kaucja 1 zł).
Kaucja będzie doliczana przy zakupie napoju, a jej zwrot nastąpi po oddaniu pustego opakowania – w Zwrotomacie lub w sklepie, za pomocą skanera (tzw. zbiórka ręczna), bez konieczności okazywania paragonu. Wszystkie opakowania objęte systemem zostaną oznaczone specjalnym logo, aby konsumenci mogli je łatwo rozpoznać.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Słuchaj podcastu NowyMarketing