10 września miała miejsce premiera książki „BIG DATA„, autorstwa Viktora Mayer-Schönberger i Kenneth Cukier. Zawiera ona wyjaśnienia i odpowiedzi ekspertów na pytania dotyczące tematu big data, takie jak: czym jest big data, jak zmieni się nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem.
Publikacja ta została napisana jasnym językiem i jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.
Zobacz również
Termin „big data” odnosi się do umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska –od cen biletów lotniczych po treść milionów książek – w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać komputery do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta jest porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]