Big data, humanizacja maszyn i świat hybrydowy, czyli TrendBook 2013 Natalii Hatalskiej

TrendBook 2013 zawiera analizę 5 najważniejszych trendów, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w tym roku. Wszystkie z nich krążą wokół tematu przewodniego – internetu. Mając bowiem do czynienia z trzecią falą internetu – tzw. internetem rzeczy – coraz szybciej zbliżamy się do ery post-mobile.
O autorze
1 min czytania 2013-04-18

Przygotowany przez Natalię Halską TrendBook 2013 składa się z 76 stron, 5 rozdziałów, oraz wielu wypowiedzi i komentarzy wśród nich – Lidia Geringer de Oedenberg, kwestor Parlamentu Europejskiego; Zuzanna Skalska, Head of Trends, VanBerlo; Katarzyna Szymielewicz, prezeska Fundacji Panoptykon, Chris Cobb iJohn McHale, dyrektorzy kreatywni z Sapient Nitro; Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski, projektanci z duetu Paprocki&Brzozowski; Wojciech Bednarz, projektant marki Vistula; nowojorski artysta Adam Harvey, Arkadiusz Hruszowiec,menedżer ds. rozwoju biznesu, Intel; Witold Kempa, prezes Netizens digital innovation house oraz Wojciech Drewczyński, Project Manager, Jamel Interactive.

W TrendBooku 2013 znajdziecie następujące rozdziały:

  1. Internet rzeczy, czyli w internecie nikt nie wie, że… jesteś pralką – skala trendu jest ogromna. Szacuje się, że do 2020 roku na świecie będzie 50 miliardów urządzeń z dostępem do sieci, co oznacza, że na jedną osobę będzie przypadać ok. 7 takich urządzeń. Do tego czasu wartość tego rynku ma wynieść 14 trylionów dolarów. Z danych Forrestera wynika, że ponad połowa przedsiębiorców zamierza wykorzystać rozwiązania tego typu w ciągu najbliższych dwóch lat.
  2. Wearable computers, czyli era człowieka+ – Wearable computers to nic innego, jak urządzenia z dostępem do sieci, stale włączone, łatwe do założenia/ noszenia na sobie i dokonujące odpowiednich (różnych) pomiarów w czasie rzeczywistym, a oprócz tego posiadające także zdolność dwustronnej komunikacji na linii człowiek-urządzenie. Szacuje się, że do 2016 przychody z tej kategorii wyniosą minimum 6 mld dolarów.
  3. Big data i prywatność, czyli kiedy firmy wiedzą o nas więcej niż my sami – W przypadku tzw. big data nie chodzi tylko o ogrom informacji, które generujemy.
    Bardziej istotne są dwie inne kwestie. Pierwsza – że marketerzy mają do dyspozycji tzw. nieustrukturyzowane dane. Druga – że konsumenci mają świadomość postępującej utraty prywatności.
  4. Humanizacja maszyn, czyli kiedy urządzenia za nas myślą – Już na początku lat 90-tych Mark Weiser prognozował, że po erze komputerów osobistych nadejdzie era tzw. spokojnej technologii. Takiej, która wtapia się w tło, jest niezauważalna, nie wymaga naszej uwagi ani zwiększonej świadomości, by z niej korzystać. To, co obserwujemy dziś, to lawinowy wręcz przyrost (i to we wszystkich obszarach i aspektach naszego życia) urządzeń naprawdę inteligentnych – czyli takich, które nas samych zwalniają myślenia.
  5. Świat hybrydowy, czyli świat bez granic – Świat, w którym żyjemy, jest inny od tego, w którym żyliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Nazywany jest światem hybrydowym, bo tak naprawdę trudno wskazać, gdzie przebiega granica między światem online i offline.

TrendBook 2013 dostępny jest za darmo na blogu Natalii Hatalskiej

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj