Na okres zimowy, kiedy to termometry często wskazują temperatury poniżej zera, w Sztokholmie otworzono tzw. ratunkowe schroniska dla bezdomnych. By osoby potrzebujące dowiedziały się o nich, zwłaszcza podczas wyjątkowo mroźnych dni, w całym mieście pojawiły się specjalne billboardy.
Na pierwszy rzut oka są to zwykłe nośniki reklamowe marki Clear Channel. Natomiast w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni, na billboardach automatycznie pojawią się wskazówki dojazdu do najbliższego schroniska.
Zobacz również
Łącznie w całym Sztokholmie pojawiły się 53 takie billboardy, szczególnie w miejscach, w których często przebywają bezdomni.
Akcja na tę chwilę planowana jest na dwa miesiące. Jeżeli zaś okaże się skuteczna, to być może zostanie zainicjowana też i w innych europejskich miastach.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pod koniec listopada br. na ulice Warszawy wyjechał bezpłatny autobus, który jest Mobilnym Punktem Poradnictwa dla bezdomnych. Pojazd umożliwia osobom bezdomnym przemieszczanie się pomiędzy schroniskami, noclegowniami, jadłodajniami, ogrzewalniami, punktami pomocy medycznej oraz łaźnią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Fundacja Daj Herbatę i restauracja Kuchnia za Ścianą stworzyły niezwykłą akcję społeczną – za niewielką opłatę każdy z nas może podarować osobom potrzebującym kupon na ciepły posiłek w te mroźne dni.