W sieci reklamowej Google pojawiły się trzy nowe, specyficzne dla Polski formaty o następujących rozmiarach:
- 750×100 (PL Billboard)
- 750×200 (PL Double Billboard)
- 750×300 (PL Triple Billboard)
Popularność formatów reklam graficznych często znacznie różni się pomiędzy poszczególnymi krajami i Polska jest tego doskonałym przykładem. Według raportu „gemiusAdMonitor”, formaty typu „Billboard” występują w ponad 50% polskich kampanii display.
Zobacz również
Formaty typu „Billboard” są umieszczane z reguły w górnej części witryny, w części widocznej bez potrzeby przewijania okna przeglądarki (ang. „above the fold”) co zapewnia im lepszą ekspozycję, a co za tym idzie większą szansę zdobycia uwagi internauty.
Obecnie nowe formaty są dostępne jako reklamy tekstowe (dopasowywane automatycznie do odpowiedniego rozmiaru na stronie wydawcy) oraz graficzne (statyczny obraz JPG / GIF / PNG lub animacja SWF). Aby dodać nową reklamę graficzną typu „Billboard” do kampanii, należy przejść do zakładki „Reklamy” w kampanii skierowanej na sieć reklamową, a następnie kliknąć na opcje „+ Reklama” > „Reklama graficzna” > „Prześlij reklamę” i wgrać uprzednio przygotowaną kreację. Maksymalna objętość reklam graficznych w trzech nowych rozmiarach to 150 KB; powinny być one zgodne z zasadami reklamowymi Google.
źródło: adwords-pl.blogspot.com/2013/11/nowe-formaty-w-sieci-reklamowej-google.html
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing