„Bitwa o wozy”: MSWiA rozdaje wozy strażackie gminom z najwyższą frekwencją wyborczą

„Bitwa o wozy”: MSWiA rozdaje wozy strażackie gminom z najwyższą frekwencją wyborczą
20 czerwca br. ruszyła profrekwencyjna inicjatywa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. W jej ramach gminy do 20 tys. mieszkańców, w których zostanie odnotowana najwyższa frekwencja wyborcza, otrzymają wóz strażacki.
O autorze
1 min czytania 2020-07-08

Kampania profrekwencyjna pod hasłem „Bitwa o wozy” ruszyła 20 czerwca br. i miała na celu zachęcenie społeczeństwa do wzięcia udziału w I turze wyborów. W ramach inicjatywy gminy do 20 tys. mieszkańców, w których odnotowano najwyższą frekwencję wyborczą, otrzymały wozy strażackie, każdy o wartości niemal 800 tys. zł.

Tuż po tym, jak oficjalnie potwierdzono, że odbędzie się II tura wyborów, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło drugą edycję akcji – jej zasady pozostają takie same, natomiast o nowe wozy nie będzie się mogło ubiegać 16 gmin, które zwyciężyły w I edycji inicjatywy.

Co istotne, do frekwencji w każdej gminie nie będą wliczane głosy oddane przy użyciu zaświadczeń, czyli od osób, które na co dzień nie mieszkają w tych gminach.

W pierwszej edycji kampanii „Bitwa o wozy” zwyciężyło 16 gmin: gm. Czernica (woj. dolnośląskie), gm. Osielsko (woj. kujawsko-pomorskie), gm. Godziszów (woj. lubelskie), gm. Zabór (woj. lubuskie), gm. Nowosolna (woj. łódzkie), gm. Żegocina (woj. małopolskie), gm. Michałowice (woj. mazowieckie), gm. Praszka (woj. opolskie), gm. Cisna (woj. podkarpackie), gm. Kulesze Kościelne (woj. podlaskie), m. Łeba (woj. pomorskie), gm. Koszarawa (woj. śląskie), gm. Masłów (woj. świętokrzyskie), gm. Stawiguda (woj. warmińsko-mazurskie), gm. Suchy Las (woj. wielkopolskie), gm. Rewal (woj. zachodniopomorskie).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Frekwencja wyborcza wśród zwycięskich gmin wyniosła w pierwszej turze wyborów prezydenckich od 67% do 86%.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Idę głosować, bo chciałbym żyć w tolerancyjnym kraju” – mówi Dawid Podsiadło w nowym spocie, który podbija internet. W ramach akcji #milionypowodów popularny piosenkarz, a także wiele innych znanych osobistości, zachęca społeczeństwo do wzięcia udziału w zbliżających się wyborach prezydenckich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W pierwszej turze wyborów frekwencja była niemal rekordowa – głosowało 64,51% uprawnionych osób. Ale równocześnie ponad 10,5 mln Polaków postanowiło, by inni wybrali za nich. Dlatego gwiazdy muzyki, filmu i social mediów skrzyknęły się, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w II turze wyborów.