Biuro Reklamy TVP: Wydatki na lokowanie produktu i branded content wyniosły 92,5 mln zł w 2017 r. i wzrosną w 2018 r.

Reklamodawcy na lokowanie produktu i branded content w 2017 roku wydali 92.5 mln zł. W 2018 roku spodziewany jest dwuprocentowy wzrost wydatków, dzięki czemu ich wartość wzrośnie do 94.1 mln zł – wynika z raportu opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP.
O autorze
1 min czytania 2018-11-07

Zdaniem ekspertów z Telewizji Polskiej – autorów raportu, dotyczącego rynku lokowania produktu i branded content w telewizji – w ubiegłym roku reklamodawcy przeznaczyli na te dwie formy reklamy 92,5 mln zł na (netto, po rabatach). Oznacza to, że lokowanie i branded content stanowią 2,1 proc. wartości rynku reklamy telewizyjnej, na który składają się dodatkowo klasyczna reklama spotowa (91,0 proc.) oraz sponsorowanie (6,9 proc.).

Najwięcej na lokowanie i branded content przeznaczają producenci żywności. Co trzecia „ulokowana” złotówka pochodzi z ich budżetów. Drugą pod względem wielkości kategorię stanowią firmy z branży „kultura i rozrywka” (21 proc.). Jest to jednocześnie kategoria o największej dynamice wzrostu.

– Product placement oraz branded content jest ważnym elementem strategii komunikacji wielu reklamodawców. Badanie, jakie na zlecenie TVP przeprowadziła agencja IQS, potwierdza nasze doświadczenie z tą formą promocji marek. W większości przypadków niestandardowe promocje w telewizji pozwalają markom na wyróżnienie się wśród konkurencji, co można zmierzyć rosnącym wskaźnikiem świadomości top of mind, czy wzrostem intencji zakupu. Dobrze przeprowadzone lokowanie jest też skutecznym narzędziem w budowaniu relacji marki z konsumentem – komentuje wyniki przedstawionych badań Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według prognozy Biura Reklamy TVP w bieżącym roku wartość lokowania i branded content wzrośnie o 1,7 proc. i osiągnie wartość 94,1 mln zł (netto, po rabatach).

– Dynamika niższa od wzrostu rynku nie oznacza mniejszego zainteresowania reklamodawców tą formą promocji. Jest efektem utrzymania poziomu cen na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego oraz przesunięcia części lokowań do stacji tematycznych – podkreśla dyrektor Biura Reklamy TVP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pobierz pełen raport i prezentację

Do sporządzenia raportu zostały użyte dane SMVG, Pentagon Research oraz monitoring własny i dane własne TVP. Skuteczność lokowania produktu zostało przeprowadzone przez IQS na we wrześniu 2018 roku na próbie 1200 osób reprezentatywnych dla internautów w wieku 16-59 lat.