Infografika obrazuje na wielu przykładach m.in. czym jest UX dla biznesu, jakie korzyści wiążą się z implementacją narzędzi UX w firmach, jaki zwrot z inwestycji jest możliwy do osiągnięcia oraz w jaki sposób go zmierzyć.
Projektowanie pozytywnego doświadczenia użytkownika (ang. User Experience) to już nie tylko trend, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Coraz częściej publikowane są badania i case studies z wdrożeń narzędzi UX utwierdzające w przekonaniu, że dbanie o UX się opłaca. Co więcej, branżowe raporty (m.in. CUSTOMERS 2000) przekonują, że w niedługim czasie UX zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki (takie jak oferta produktów lub cena) i stanie się najistotniejszym czynnikiem zatrzymującym klienta.
Zobacz również
Pomimo rosnącej popularności metod, jak i samego pojęcia User Experience, przedstawiciele firm nadal mają wątpliwości, czy inwestycja w UX okaże się rentowna lub czy ich na nią stać. Wielu z nich bazuje na błędnej opinii mówiącej, że narzędzia UX są dostępne wyłącznie dla tych największych przedstawicieli biznesu, a zadowalające efekty są możliwe tylko przy dużej skali działań. Po raz kolejny odpowiedzią na ten wysoki poziom sceptycyzmu są załączone w infografice wyniki analiz i studium przypadków, które potwierdzają, że inwestycja w UX skutkuje obniżeniem kosztów, wzrostem zysków oraz zwiększeniem retencji i lojalności klientów.
Opublikowana infografika daje dostęp do wiedzy będącej do tej pory tylko w zasięgu uczestników Certyfikatu UX-PM zbierając w jednym miejscu szereg głównie liczbowych argumentów potwierdzających wartość inwestycji w UX i ułatwiających propagowanie jej zasadności w firmach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing