Gemius postanowił przyjrzeć się sklepom internetowym oferującym biżuterię. Analiza objęła dane dotyczące
dorosłych internautów z okresu od września 2014 roku do września 2015 roku.
Biżuteria na gwiazdkę lub sylwestra?
Okazało się, że strony e-sklepów z biżuterią docierają miesięcznie do średnio 3,9 proc. użytkowników sieci powyżej 18 roku życia (747 tys.). Największym zainteresowaniem cieszyły się one w grudniu 2014 roku, a najmniejszym – w kwietniu 2015 roku.
Zobacz również
Na pierwszym miejscu Apart
Dane pokazują też, że Apart.pl i Pakamera.pl to najpopularniejsze strony WWW tego typu. We wrześniu 2015 roku gościło na nich odpowiednio 289 tys. i 162 tys. polskich internautów.
Znacząca przewaga kobiet
Sklepy internetowe posiadające w swoim asortymencie biżuterię są dużo chętniej odwiedzane przez panie niż przez panów. Siedmiu na dziesięciu użytkowników tych stron WWW to kobiety (70 proc. we wrześniu 2015 roku). Do e-sklepów z biżuterią zaglądają szczególnie chętnie użytkownicy sieci w wieku od 18 do 24 lat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.