Black Friday – ile możesz na nim oszczędzić?

Black Friday – ile możesz na nim oszczędzić?
O autorze
2 min czytania 2023-11-03

Na ostatni piątek listopada czeka wielu klientów. Dlaczego? Tego dnia wypada bowiem Black Friday, czyli dzień, w którym konsumenci mogą liczyć na znaczne promocje, przeceny i rabaty na szeroki asortyment w wielu sklepach. Nie da się ukryć, że jest to najbardziej ekscytujący dzień w roku dla wszystkich miłośników zakupów. Czym dokładnie jest Black Friday i na jakich produktach można zaoszczędzić?

Czym jest Black Friday?

Black Friday, czyli czarny piątek, to dzień, w którym sklepy oferują swoje produkty w obniżonych, promocyjnych cenach. Swoje korzenie Black Friday ma oczywiście w Stanach Zjednoczonych. Pierwotnie w ten sposób określano okres rozpoczynający świąteczne zakupy. Dziś czarny piątek to już niemal fenomen kulturowy. Galerie handlowe przygotowują się do tego dnia z długim wyprzedzeniem. Wszystko po to, aby klienci liczyć mogli nie tylko na atrakcyjne ceny, ale także na mnóstwo atrakcji w centrach handlowych.

Czarny piątek wypada w ostatni piątek listopada. W 2023 r. na Black Friday musimy czekać do 24 listopada. Jakie produkty będą wyjątkowo atrakcyjnie przecenione? Na pewno wskazać trzeba tu na elektronikę. Black Friday 2023 daje możliwość zakupu w niższych cenach takich produktów jak telewizory, sprzęt audio i RTV, komputery i tablety, a także smartfony i zegarki. Poza tym w promocyjnych cenach dostępny będzie także sprzęt AGD.

Ile można zaoszczędzić podczas Black Friday?

Wyprzedaże związane z czarnym piątkiem cieszą się w Polsce z roku na rok coraz większą popularnością. Z tego też powodu sklepy wciąż ze sobą rywalizują, przygotowując coraz ciekawsze promocje dla swoich klientów. Warto jednak zastanowić się nad tym, ile tak naprawdę można zaoszczędzić dzięki Black Friday.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie da się ukryć, że w niejednym sklepie spotkać można się z naprawdę imponującymi obniżkami. Nierzadko są to zniżki o 50%, a nawet 70%. Często spotkać można się również z promocjami polegającymi na tym, że przy zakupie jednego produktu, drugi otrzyma się w dużo obniżonej cenie lub wręcz gratis. Wielu klientów taką promocję wykorzystuje do zakupu prezentów świątecznych.

Najatrakcyjniejsze oferty promocyjne dotyczą elektroniki (telefony, telewizory, laptopy) i sprzętu domowego (pralki, lodówki, małe AGD). Faktem jest, że tego typu sprzęt już od dawna najczęściej kupowany jest w sklepach internetowych. Odpowiedzią na takie zachowania konsumenckie jest Cyber Monday.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czym jest Cyber Monday?

Cyber Monday to odpowiednik czarnego piątku z tą różnicą, że jest to oferta promocyjna przygotowana przez sklepy internetowe. Innymi słowy, jest to internetowa odpowiedź na tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych. Różnica polega jeszcze na tym, że to święto zawsze organizowane jest w pierwszy poniedziałek po Black Friday. Tego dnia sklepy online oferują zniżki na swoje produkty. Poza tym oferowane są różnego rodzaju kody i kupony rabatowe, a także darmowa dostawa zamówionego w ramach Cyber Monday produktu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Black Friday i Cyber Monday – czy warto wziąć w tym udział?

Czy warto skorzystać z promocyjnych ofert? Oczywiście, że tak. To okazja do nabycia wielu produktów, których zakup po standardowej cenie często nie jest możliwy ze względu na ograniczony budżet. Pamiętać też trzeba, że każdy zakupiony czy zamówiony towar zawsze można zwrócić. Zakupy w Black Friday i Cyber Monday nie wiążą się zatem z żadnym ryzykiem.

Artykuł reklamowy na zlecenie Media Expert