Koniec roku to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych w e-handlu. Nie inaczej jest w przypadku Allegro. Po wrześniowym Smart! Weeku nadchodzi listopadowy Black Week, czyli 8 dni dużych przecen na platformie. Listopadowe święto zakupowe już na stałe wpisało się w kalendarze Polaków.
– Co roku zwiększamy skalę akcji i takie też są nasze plany na 2021. Wyniki zeszłorocznego festiwalu pokazują, że to nie tylko marketing, ale realne korzyści dla sprzedających i kupujących. Sprzedawcy, którzy w poprzednim roku dołączyli do Black Week na Allegro, odnotowywali wyższą sprzedaż – o ok. 250-300% więcej sprzedanych przedmiotów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! Warto również wspomnieć, że 80% naszej sprzedaży w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy – skomentowała Aleksandra Sroka-Krzyżak, strategy director w Allegro.
Zobacz również
Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Allegro i SW Research*, już 30,1% respondentów kupuje na wyprzedażach tylko w sklepach online (dla porównania – wyłącznie w sklepach stacjonarnych – 20%). Dlaczego tak się dzieje? Chcą zaoszczędzić czas (59,4% wskazań), uniknąć tłoku (51%) oraz uważają, że oferta dostępna online jest bogatsza i w korzystniejszych cenach (ok. 40%).
Co ważne, prawie 7 na 10 badanych korzystało już w przeszłość z ofert na Black Week, a prawie 90% pytanych w badaniu zrealizowanym przez platformę i SW Research, odpowiedziało, że udało im się, chociaż raz, upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę w tym czasie.
– Allegro dba o to, aby zaproponowane na Black Week ceny były atrakcyjne, a obniżki znaczące. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, aby mieć pewność, że ceny są uczciwe. Jednym z nich jest sposób komunikowania ceny pierwotnej ofert, które były już na naszej platformie. Pokazujemy średnią z ostatnich 4 tygodni, a nie ostatnią, sprzed obniżki. To sprawia, że zakupy na Allegro są bardziej przejrzyste – dodała Aleksandra Sroka-Krzyżak.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do niedawna wyprzedaże związane z Black Friday najczęściej kojarzone były z przecenami na gadżety elektroniczne. Dzięki włączaniu się z roku na roku coraz większej liczby sklepów, postrzeganie to zmienia się. Według badanych najlepszych obniżek należy spodziewać się w modzie (47,6%), sprzęcie AGD i RTV (47,5%), wspomnianej elektronice (46,4%) oraz kategorii kosmetyków / perfum (32,3%). Różnice w zainteresowaniach widać, analizując płeć respondentów. Kobiety planują polowanie na najlepsze okazje przede wszystkim w modzie (prawie 48%). Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy – 4 na 10 badanych planuje zakupy urodowe. Z kolei panowie nastawiają się na elektronikę (36%) oraz sprzęt RTV i AGD (34,6%). Na pytanie, który sklep internetowy ma najlepsze ceny na Black Week, najwięcej, bo 18,5% ankietowanych, odpowiedziało, że Allegro. Jako kolejny, przez niecałe 12%, wskazany został jeden z dużych sklepów z elektroniką.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A skoro promocje są spore, to czy zdarza się, że kupujących ponoszą emocje i decydują się na spontaniczne zakupy? Tak! 9 na 10 osób przyznało, że zdarzyło im się kupić coś, ponieważ skusiła ich niska cena z okazji Black Week, a nie realna potrzeba. Co ciekawe, zjawisko to jest na podobnym poziomie, niezależnie od deklarowanych zarobków badanych oraz miejsca zamieszkania. Ponad 54% badanych wstrzymuje się również z jesiennymi zakupami, licząc na lepszą ofertę cenową podczas Black Week. Zwłaszcza w najbardziej interesujących ich kategoriach, takich jak moda, elektronika i sprzęt RTV/AGD.
Black Week to również otwarcie sezonu na bożonarodzeniowe szaleństwo zakupów. Według wyników badania, ponad 48% respondentów wykorzystywało już w przeszłości ten festiwal zakupów jako okazję do kupienia prezentów. Z kolei 19,1% badanych nie robiło tego wcześniej, ale zadeklarowało, że tegoroczny Black Week wykorzysta właśnie w tym celu. Zatem, jakie wydatki są planowane podczas tegorocznego szaleństwa zakupowego? Najwięcej (21%) badanych wskazało, że planuje przeznaczyć na zakupy pomiędzy 251 a 500 zł, a 16% – nawet do 1000 zł!
Black Week na Allegro wystartuje 22 listopada. W ciągu trwającego 8 dni festiwalu zakupowego kupujący na platformie zyskają dostęp do tysięcy promocji na produkty ulubionych marek. Darmową i szybką wysyłkę zapewni klientom pakiet Smart! Ci, którzy jeszcze z niego nie korzystają, będą mogli wypróbować Smart! na Start lub zakupić pakiet w specjalnej, promocyjnej cenie – 39 zł za cały rok**. Przy korzystaniu z usług kuriera, roczny pakiet zwróci się już przy trzecim zamówieniu.
* Badanie zostało zlecone przez Allegro i przeprowadzone przez agencję SW Research. Dane opierają się na odpowiedziach 1065 badanych Polaków w wieku powyżej 16 lat, dopasowanych do populacji Polski pod względem wieku, płci i położenia geograficznego. Zbieranie danych odbywało się od 25 do 27 października 2021 r. poprzez e-ankiety za pośrednictwem paneli SW RESEARCH.
** Roczny pakiet Allegro Smart! w obniżonej cenie jest dostępny do 23 grudnia 2021 r.