Od kilku dni w Stanach Zjednoczonych odbywają się liczne protesty przeciwko rasizmowi – jest to związane ze sprawą 46-letniego czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony podczas policyjnej interwencji. Zdarzenie o podłożu rasistowskim potępiły liczne media, znane osobistości, a także marki, takie jak Nike, czy Netflix, które publicznie wyraziły też swoje poparcie dla czarnej społeczności.
2 czerwca br. na Instagramie zaczęły pojawiać się posty przedstawiające czarne kwadraciki, które zostały okraszone hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja – w momencie pisania tego tekstu pojawiło się już ponad 28 mln wpisów – jest odpowiedzią społeczeństwa na rasizm, a także agresję policji wobec czarnoskórych obywateli, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#BlackoutTuesday jest częścią akcji pod hasłem #TheShowMustBePaused, która została zapoczątkowana przez dyrektorkę marketingu Atlantic Records – Jamilę Thomas – oraz Briannę Agyemang, związana z platformą Platoon. Obie aktywistki w ten sposób wezwały branżę muzyczną do zatrzymania się, wyłączenia, ponieważ „show nie może trwać dalej, kiedy czarnoskórzy ludzie są mordowani”. Cały manifest stworzony w ramach akcji można przeczytać na tej stronie.
Inicjatywę poparło wiele firm z branży muzycznej, a także platforma Spotify – w niektórych wybranych playlistach i podcastach dodano ciszę, która trwała 8 minut i 46 sekund. Tyle bowiem jeden z policjantów przyduszał George’a Floyda, który ostatecznie zmarł.