Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku

Ponad 40% internautów drażni nieporadność językowa postów publikowanych na Facebooku – wynika z badania "Co najbardziej denerwuje użytkowników FB w komunikacji firm" przygotowanego przez Grupę On Board Think Kong.
O autorze
1 min czytania 2016-12-07

Marketerzy, którzy uważają, że stosunek do treści na Facebooku może być tylko mniej lub bardziej pozytywny są w błędzie. Wiele treści zwyczajnie irytuje odbiorców – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategii w Grupie On Board Think Kong – Np. młodzi (do 24 lat) użytkownicy Facebooka są bardzo wyczuleni na płytkość dialogu, wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum. Mamy nadzieję, że nasze badanie zainspiruje moderatorów i autorów treści do przemyśleń sposobu w który prowadzą firmowe strony.

 

Co jeszcze irytuje osoby obserwujące profile firm na Facebooku? Tuż za błędami językowymi plasuje się wymuszona żartobliwość wpisów i nieudolne starania, by były one śmieszne (32%). W pierwszej trójce niepożądanych zachowań znalazło się również nadużywanie sztucznych, profesjonalnych zdjęć, co za rażące uważa 31% badanych.

Badanie zostało przygotowane przez Grupę On Board Think Kong we współpracy z firmą SW Research. Sondaż metodą CAWI przeprowadzono we wrześniu 2016 r. na próbie 1209 użytkowników Internetu korzystających z Facebooka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj