BLIK przełamuje ograniczenia i wspiera osoby Głuche

Od dziś wszyscy użytkownicy mogą zrobić Przelew na telefon BLIK, na rzecz mazowieckiego oddziału Stowarzyszenia Polskiego Związku Głuchych. Dodatkowo dla osób migających przygotowano konkurs, w którym mogą wymyślić znak BLIKA w Polskim Języku Migowym. Jest to pierwsza taka inicjatywa w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2021-12-06

W ramach współpracy BLIKA z Polskim Związkiem Głuchych, użytkownicy mogą teraz wspierać finansowo dostęp do kultury osób niesłyszących. Pieniądze można wpłacać Przelewem na telefon BLIK, na numer + 48 882 08 88 90.  Trafią one na konto Stowarzyszenia Polskiego Związku Głuchych – Oddział Mazowiecki. W ten sposób społeczność otrzyma wsparcie niezbędne do realizowania kreatywnych projektów. Co ważne – akcja ma charakter bezterminowy. Oznacza to, że pieniądze będzie można przekazywać Przelewem na telefon BLIK również w przyszłości.

Ponadto, BLIK jako pierwsza firma w Polsce organizuje konkurs na znak marki w języku migowym. Zadanie polega na nagraniu krótkiego filmiku z propozycją identyfikatora, który będzie pełnił funkcję logo. Celem konkursu jest ułatwienie osobom niesłyszącym korzystanie z BLIKA na co dzień. Jest to również mały krok w walce z ograniczeniami, z jakimi borykają się osoby niesłyszące.

Na co dzień zajmujemy się projektowaniem marek i ich komunikacji. Wytyczamy różne ścieżki i przewidujemy wszelkie scenariusze, aby marka mogła działać skutecznie i być, najzwyczajniej w świecie, lubiana przez jak największą liczbę osób. W przypadku tak egalitarnej marki jak BLIK uznaliśmy, że czas, aby zaistniała tam, gdzie jeszcze jej nie ma – w Polskim Języku Migowym. A ponieważ o języku migowym wiemy niewiele, to o zaprojektowanie takiego znaku poprosiliśmy osoby migające, zapraszając je do konkursu. Wierzymy, że hasło BLIKA „żyj bardziej” nabiera jeszcze mocniejszego znaczenia w świecie bez ograniczeń – mówi Marcin Nowakowski, Creative group head, Change Serviceplan, które odpowiada za koncept kreatywny i realizację konkursu.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dla autora najlepszego znaku przewidziano nagrodę 5 000 zł. Akcja odbywa się w mediach społecznościowych i potrwa do 9 grudnia bieżącego roku. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na profilu Facebookowym BLIKA.

Misją BLIKA jest ułatwianie życia absolutnie wszystkim. Głusi, pomimo swoich ograniczeń powinni móc funkcjonować normalnie, w każdym aspekcie codziennego życia. Dlatego chętnie zorganizowaliśmy konkurs, który może pomóc zmienić dostępność BLIKA dla wszystkich. Challenge polegający na wymyśleniu znaku naszej marki w Polskim Języku Migowym spotkał się z dużym zainteresowaniem osób migających. Mamy nadzieję, że akcja wsparcia Stowarzyszenia Polskiego Związku Głuchychspotka się z jeszcze większą przychylnością naszych użytkowników. Szczególnie tych, którzy na co dzień robią przelewy na telefon BLIK – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor marketingu i PR, BLIK.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do akcji „Daj znak BLIKA” został zaproszony zespół UNMUTE, składający się w całości z osób głuchych.  Pomysłodawcą muzycznego projektu jest agencja kreatywna Change Serviceplan, która od lat współpracuje z BLIKIEM. Zespół powstał w ramach kampanii społecznej Polskiego Związku Głuchych. Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na to, jak mało lub prawie w ogóle, osoby niesłyszące nie są obecne w dzisiejszej popkulturze. W ramach projektu powstał teledysk do utworu „Głośniej niż decybele” oraz szereg innych działań, takich jak obecność zespołu w telewizji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się