Organizatorzy trzeciej edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, oprócz standardowo corocznie prezentowanych kategorii, tym razem poszerzyli horyzont. Po raz pierwszy zapytali Polaków o to, które sklepy uważają za najbardziej innowacyjne. Opinii udzieliło blisko 120 tys. osób. I finalnie okazało się, że Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Rossmann i OBI są uznawane przez konsumentów za najbardziej innowacyjne sieci handlowe w swoich segmentach. Ponadto kapituła programu dodatkowo wyróżniła Twój Market oraz Maxi Zoo.
„INNOWACYJNA SIEĆ ROKU” to nowa kategoria, organizowanego już po raz trzeci, programu branżowego BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów. Blisko 120 tys. shopperów wypowiedziało się na temat tego, które sieci handlowe dokonały w ostatnim czasie największego postępu, m.in. wprowadzając w swoich placówkach nowe technologie ułatwiające im robienie szybkich, wysokojakościowych i tanich zakupów. Z odpowiedzi udzielonych przez konsumentów wynika, że w grupie dyskontów liderem jest Biedronka. Z kolei wśród supermarketów zwyciężył Lewiatan.
Zobacz również
Bycie siecią numer jeden pod względem technologicznym jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Od blisko dwóch lat realizujemy intensywny projekt transformacji cyfrowej, systematycznie inwestując w procesy usprawniające działanie całej sieci. Nasza aplikacja mobilna ma już obecnie możliwość kompleksowego zarządzania kontem lojalnościowym, obsługi tzw. wirtualnej karty czy też dostępu do informacji o promocjach w lokalnych sklepach. Połączony z nią program lojalnościowy jest stale rozwijany i dostępny niemalże we wszystkich placówkach. Do tego testujemy różne rozwiązania ułatwiające zakupy. W tym roku zaprezentowaliśmy nowy format sklepu, dedykowany szybkim misjom zakupowym i adresowany do młodych klientów – mówi Robert Rękas, prezes Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan.
W grupie hipermarketów zwycięzcą został Auchan Hipermarket. Natomiast w segmencie convenience nie miała sobie równych Żabka.
Nasza sieć jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Jesteśmy m.in. największą siecią sklepów autonomicznych w Europie. Obecnie działa już blisko 50 placówek, wspieranych przez sztuczną inteligencję. I mamy apetyt na więcej, a tego typu nagrody mobilizują nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy – komentuje Biuro Prasowe Żabka Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za najbardziej innowacyjną sieć w grupie dom i ogród konsumenci uznali OBI. Wśród drogerii najwyżej ocenili Rossmanna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy liderem rynku, dlatego chcemy wyznaczać technologiczne trendy w branży. Największą mobilizacją, która nas do tego napędza, są oczekiwania klientów. Cały czas rozwijamy nowe technologie w różnych aspektach działalności firmy, aby zakupy były coraz bardziej przyjemne. Dużą innowację wprowadziliśmy kilkanaście miesięcy temu, gdy uruchomiliśmy Rossmann GO, czyli zakupy z aplikacją mobilną Rossmann PL, niewymagające płacenia przy kasie. Ponadto standardowe papierowe plakaty w witrynach sklepowych zastąpiliśmy ekranami LED. Teraz tam nasi klienci widzą najnowsze promocje. Mamy więcej innowacyjnych pomysłów, którymi niebawem zaskoczymy konsumentów – zapowiada Jakub Jankowski, starszy specjalista ds. public relations w sieci Rossmann.
Poza głównymi nagrodami, organizatorzy programu postanowili o przyznaniu specjalnych wyróżnień dwóm sieciom handlowym. W grupie supermarketów został doceniony Twój Market.
Kapituła postanowiła wyróżnić Twój Market za wdrożenie aplikacji, która pozwala cieszyć się rabatami z tradycyjnej karty i funkcjonalnościami, takimi jak lista zakupów czy udostępnianie jej. Docenione zostało także wdrożenie nietypowego i innowacyjnego projektu, jakim jest możliwość zamówienia tortu online i odebrania go w wybranym markecie – tłumaczy Marcin Lenkiewicz, członek kapituły programu BLIX AWARDS.
W grupie dom i ogród wyróżnienie zostało przyznane sieci Maxi Zoo Polska za intensywny rozwój placówek oraz programów lojalnościowych. Organizatorzy programu dostrzegli też dynamiczne działania, prowadzone w celu zwiększenia satysfakcji konsumentów, m.in kampanię reklamową, promującą aplikację mobilną.
Wyróżnienie w kategorii Innowacyjna Sieć Roku, które dostaliśmy od kapituły BLIX AWARDS, jest dla nas ogromnym zaszczytem. Serdecznie dziękujemy. Otrzymana statuetka z pewnością stanie się dla nas motywatorem do podejmowania kolejnych działań i podnoszenia poprzeczki jeszcze wyżej. Maksymą, jaką kierujemy się od lat, jest pozostawanie jak najbliżej konsumenta. Chcemy go poznać i zadbać o jego potrzeby. Dlatego wprowadzamy różnego typu innowacje – podsumowuje Dorota Łyko, dyrektor zarządzania kategorią Maxi Zoo Polska.