W kategorii „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” w programie branżowym „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” przeszło 80 tys. Polaków, wydając ponad 3 mln opinii, wskazało, które sieci handlowe miały w ubiegłym roku najlepsze oferty produktów z zakresu zdrowej żywności (ECO, BIO i Organic). Wśród Dyskontów wygrał Lidl. Carrefour dostał dwa wyróżnienia – w segmencie Supermarketów i Hipermarketów. Żabka zwyciężyła w kanale Convenience, a Makro zajęło pierwsze miejsce w grupie Cash&Carry.
W kategorii „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” ponad 80 tys. Polaków, wydając przeszło 3 mln opinii, zdecydowało, które sieci handlowe w zeszłym roku miały najlepsze oferty produktów z zakresu zdrowej żywności (ECO, BIO i Organic). Odpowiedzi były zbierane i analizowane przez ponad pół roku.
Zobacz również
Wśród Dyskontów zwyciężył Lidl. Arkadiusz Paprzycki z rady programowej BLIX AWARDS tłumaczy, że respondenci głównie wybierali tę sieć, ponieważ wprowadziła do swojego asortymentu wiele produktów BIO i ECO. Konsumenci zapamiętali też duże medialne akcje, przygotowane we współpracy z dietetykami, lekarzami i Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej. Klienci docenili ponadto materiały z poradami dietetycznymi i przepisami, dystrybuowane w każdym sklepie.
Wśród Supermarketów największe uznanie zdobył Carrefour. Konsumenci dostrzegli, że sieć wprowadziła całą gamę zdrowych produktów we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami. Ponadto zapewniła rozwiązania, które ułatwiły klientom zdrowe odżywianie. W ubiegłym roku obserwowaliśmy np. wdrożenie konceptu sklepu Carrefour BIO, o czym przypomina Arkadiusz Paprzycki.
W kanale Hipermarketów również wygrał Carrefour. Jak informuje Tomasz Jabłoński, szef rady programowej BLIX AWARDS, respondenci chwalili sieć za jedną z najbogatszych na rynku ofert produktów z tzw. zdrowej półki. W dużej części konsumenci twierdzili nawet, że w tych sklepach mogą kupić wszystko, czego potrzebują, by na co dzień prawidłowo się odżywiać.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
W grupie Convenience Polaków najbardziej przekonuje oferta Żabki. Komentując swoje zwycięstwo, sieć podkreśla, że oferuje np. soki i smoothie z prostym i zdrowym składem oraz pożywne, płynne przekąski z owoców i warzyw. – Konsumenci zwrócili także dużą uwagę na ekspozycję świeżych warzyw i owoców dostępnych w każdym sklepie. Docenili też półgotowe oraz gotowe produkty ze zdrowymi składnikami – przyznaje Arkadiusz Paprzycki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Natomiast w ostatniej grupie, tj. Cash&Carry, zwyciężyła sieć Makro. Konsumenci, którzy zaopatrują się w sklepach tej sieci od ponad ćwierć wieku, zauważyli, jak bardzo rozwinęła swoją ofertę zdrowych produktów. Przedsiębiorcy, będący klientami Makro, dostrzeli w tym odpowiedź na swoje potrzeby i nowe trendy konsumenckie.
„Zdrowy Produkt – Oferta Roku” to ostatnia z czterech kategorii w I edycji programu. „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW”. Jego organizatorem jest Grupa BLIX, operator największych w Polsce aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). W każdym miesiącu korzysta z nich średnio ponad 2,5 mln użytkowników.