Influencerzy są nie tylko ośrodkami wpływu, ale również twórcami kreatywnymi z umiejętnościami copywriterskimi lub foto, wideo. Marki i agencje coraz częściej to wykorzystują, zlecając im przez platformę Reach a Blogger różne prace do wykonania.
Z jednej strony marki i agencje poszukują efektywnych kosztowo wykonawców, z drugiej strony twórcy internetowi poszukują dodatkowych dochodów. Na styku tych dwóch potrzeb dochodzi do coraz większej liczby współprac przez platformę dla influencerów Reach a Blogger.
Zobacz również
– W stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku pojawiło się prawie dwa razy więcej ogłoszeń w kategorii Praca. Były to przede wszystkim zlecenia dotyczące prac copywriterskich w celu wykorzystania tekstów na stronach klientów, prac copywriterskich z ukierunkowaniem na SEO, zlecenia sesji zdjęciowych czy zlecenia stworzenia materiałów wideo w celu wykorzystania ich na kanałach klientów – mówi Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger.
Twórcy internetowi na co dzień piszą, robią zdjęcia na potrzeby swojego kanału, realizują krótkie i długie formy audiowizulane. Mają praktyczne umiejętności, wiedzę i narzędzia. Często mają lepsze wyczucie odbiorców niż agencje, bo na co dzień stykają się z publicznością. Miesiącami czy latami śledząc dzień po dniu spływające reakcje i komentarze znakomicie czują rynek. Ich wielką zaletą jest zdolność do produkcji materiałów w sposób efektywny kosztowo, czego nauczyły ich doświadczenia influencerskie. Prowadzenie własnych kanałów w przypadku większości influencerów wymaga zdolności, zaradności, działania szybko, tanio i z pomysłem.
Dla agencji i klientów, którzy optymalizują koszty prac marketingowych takie usługi są coraz bardziej interesujące. Oczywiście przed decyzją o współpracy zarówno agencje, jak i klienci uważnie przyglądają się temu, jak influencer, który składa ofertę, komunikuje się we własnych kanałach, jaka jest jakość tych materiałów i estetyka. Jeśli są to materiały spójne pod względem jakości z oczekiwaniami klienta, to coraz częściej do takiej współpracy dochodzi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wielką zaletą influencerów jest ekspercka wiedza, którą wnoszą do projektu. Ma to miejsce i znaczenie w przypadku specjalistycznych tekstów czy specjalistycznych produkcji foto lub wideo poradników pokazujących wykorzystanie produktów i realizację jakieś ciągu zdarzeń krok po kroku (np.: kładzenie kafelków, malowanie podłogi żywicą, itp.). W takim przypadku reklamodawca nie musi zlecać zatrudnienia eksperta do sprawowania kontroli merytorycznej nad każdym etapem prac. Jest to ułatwienie i oszczędność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystanie influencerów do prac kreatywnych poza ich kanałami wpisuje się w szerszy trend zjawiska, jakim jest projektowa współpraca z freelancerami. Na świecie popularne platformy to min. freelancer.com, fiverr.com, talenthouse.com. W odróżnieniu jednak od polskich i zagranicznych platform pośredniczących w takich usługach platforma Reach a Blogger opiera się wyłącznie na influencerach, których portfolio są ich kanały influencerskie, co ułatwia zweryfikowanie potencjalnego wykonawcy. A to z kolei przekłada się na większą pewność co do jakości. Influencerzy, którzy zrealizowali zlecenia dla klientów mają na Reach a Blogger oceny w skali 0-5 w postaci gwiazdek, przyznawane przez klientów po zrealizowanych projektach, co daje jeszcze większą pewność co do efektu takiej współpracy kreatywnej.
– Twórcy internetowi wykonujący prace na rzecz klientów zamówione przez zlecenie typ: praca, przekazują pełne majątkowe prawa autorskie do rezultatów prac klientowi na podstawie Regulaminu platformy Reach a Blogger – mówi Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger.
Jeśli jesteś klientem i chcesz zlecić takie prace, umieść zlecenie tutaj i oznacz typ: praca. Jeśli jesteś twórcą i szukasz takich zleceń, znajdziesz je w sekcji zlecenia dla blogerów, influencerów, youtuberów.