Blokowanie reklam w sieci

Blokowanie reklam staje się coraz większym wyzwaniem dla marketerów. Szczególnie w przypadku młodszych grup wiekowych, które same wybierają dogodne dla nich punkty styku z marką.
O autorze
1 min czytania 2016-05-16

Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta. Najpopularniejszą aplikację, która umożliwia blokowanie reklam jest wtyczka AdBlock lub AdBlock Plus, do używania której przyznaje się blisko 60% Internautów blokujących reklamy w sieci.

Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklarujemy blokowanie reklam internetowych. Co trzeci nastolatek (15-24 lata, 36%) korzysta z tego typu rozwiązań. Wśród osób uczących odsetek ten rośnie do 41%, podczas gdy wśród osób studiujących kształtuje się na poziomie 31%.

Wśród aktywnych użytkowników usług społecznościowych, które blokują reklamy internetowe, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38%), blogosfery, Twitter i aplikacji SnapChat (33%). Czyli platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne.

Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie Internautów (N=1727) na panelu badawczym Ideas by IRCenter. Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania respondentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport jest do pobrania ze strony.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się